Husqvarna Roulette Standard! körklar!
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Det kan man inte tro när man jämför Roulette och Cornette som ser ut att vara två helt olika stilar. Rouletten ser högst konventionell ut medan Cornetten syns direkt att en konstnärlig designer varit i farten....bryggaren skrev:Jodå, Roulette, Cornette och Corona vad jag vet designades av honom.

Jag tycker våffeljärnet går i stil med Cornetten. Det står ett likadant våffeljärn här i köksskåpen. Mina föräldrar köpte det när jag var liten. I dag är sånt ingenting men då var det en investering som skulle invigas med andakt
<!-- </EdIndex> --></div>
Kaffe och våfflor gillar jag!Patrik skrev:
/ P

Jag tycker våffeljärnet går i stil med Cornetten. Det står ett likadant våffeljärn här i köksskåpen. Mina föräldrar köpte det när jag var liten. I dag är sånt ingenting men då var det en investering som skulle invigas med andakt

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu ni jädrar har de hänt grejer. tankade i soppa o monterade växelwire. tog en tramptur ut ur garaget o motorn for igång. gick lite lustigt då chokehålet står på vid gavel. kolven e skickad på service till choken. framljus dödare o tuta lever. glödlampan bak va trasig. kopplingswire skall bytas och dras rätt väg. måste finna rätt ändhylsa först bara som passar i kopplingsarmen så skall ja dra den rätt väg. i övrigt e ja mkt nöjd med denna snygga moped. ingen som helst ettrig racer men för en mysig söndagstur e den ju perfekt. en dålig bild med levande motor!

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
-
tackar. ja här ska de inte målas en droppe färg. har ju till o me blåst av drevet som va ommålat med silverpray. fram med patinan igen helt enkelt. ja tycker faktiskt mopeden är riktigt snygg! <!-- </EdIndex> --></div>Raketaren skrev:den blev fin niklas, kul dessutom att den fått behålla sin gammla glans..
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->chokekoven kom tillbaka för en tid sedan. den har placerats i förgasaren med ny wire. teststartade med den på plats o vilken skillnad på motorn. den vart lugnare o varvet vart bra så ja kunde justera tomgång. ev tar ja den till jobbet imorgon för o koppla i choken färdigt i tumgreppet samt få köra den riktigt varm. nu e ja närapå klar med denna så kan krutet läggas på det rostiga objektet! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
ja postade iväg den till bryggaren här på forumet så satte han i ny täätning i botten. vad de e för slags gummi vet ja ej men de verka fungera fit då motorn går som den skall ev skall tändning justeras litegrann men annars starta den fint. <!-- </EdIndex> --></div>Anglia59 skrev:Vart fick du tag på ny chokekolv? (eller tätningen till den)?
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu minsann är alla wirear på plats. startar lätt men ja bör og rengöra förgasaren lite mer. sen gav lampan i stråkastaren upp, ström finns då signalhornetfunkar prima. så den skall få nya glödlampor. sen lite mer bensin. sen blir det nog att köra lite o se så den sköter sig. nu börjar ja bli nöjd med projektet. motorn e ju ingen racer precis men dem e väl såna när dem inte är trimmade!

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248