Moppefeber.... Vart ska detta sluta?

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
JRA

Moppefeber.... Vart ska detta sluta?

Inlägg av JRA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sent i höstas så införskaffades min första moppe på många många år, en Skoterett som nu är iu molekyler för en helrenovering! I dag hämtades 2 stycken nya"objekt"hem.... En Monarscoot -60 samt en Husqvarna Roulette? ca -58 Dom ser vid första anblicken så hyffsat bevarade att dom nog får vara som dom är! Enda som jag skall göra är att kolla över ILO.n för ett ev.rembyte samt att på Husqvarnan så är det ngt med kopplingen som ska justeras. Medföljde även ett fid vindskydd som det nog blir tradera för.... Nu ska jag försöka få en en bild eller två här...
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Tofta

Inlägg av Tofta »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fina moppar det där :D :D :D

Med vänlig hälsning, Tofta.. <!-- </EdIndex> --></div>
Med vänlig hälsning, Tofta.

1256 Champion lätt Bukkompenserad.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var det ingen som varnade dig heller att gamla mopeder är svårt vanebildande?
och man vill bara ha större och större dos.

är det någon som har en aning om hur en sån där "gubbruta" beter sig om det börjar gå lite fort. jag är sugen på att ha sån på mitt monarscootbygge.
men jag är lite skeptisk till att det funkar. morbygget ska förhoppningsvis få effekt för 80-90 kmh i en vanlig moppe. i en monarsccoot blir naturligtvis farten lägre, speciellt med vindskydd monterat.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tofta skrev:Fina moppar det där :D :D :D

Med vänlig hälsning, Tofta..
Tack! Riktigt nöjd med köpet faktiskt :) <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjusig roulette. ser det är modellen utan fjädring. mer bilder på den tack. ja har ju en ja med! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

erlan skrev:var det ingen som varnade dig heller att gamla mopeder är svårt vanebildande?
och man vill bara ha större och större dos.

är det någon som har en aning om hur en sån där "gubbruta" beter sig om det börjar gå lite fort. jag är sugen på att ha sån på mitt monarscootbygge.
men jag är lite skeptisk till att det funkar. morbygget ska förhoppningsvis få effekt för 80-90 kmh i en vanlig moppe. i en monarsccoot blir naturligtvis farten lägre, speciellt med vindskydd monterat.

erlan
Näää.... Ingen har sagt nåt om hur "illa"det kommer att bli! Lurad igen:) <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

NiklasHögberg skrev:tjusig roulette. ser det är modellen utan fjädring. mer bilder på den tack. ja har ju en ja med!
Ska försöka.. Så rackarns mörkt i källaren just nu! Men den är i fint skick faktiskt! Grön/beige! Det enda jag saknar är hastighetsmätarn.... :( <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

NiklasHögberg

JRA skrev:
NiklasHögberg skrev:tjusig roulette. ser det är modellen utan fjädring. mer bilder på den tack. ja har ju en ja med!
Ska försöka.. Så rackarns mörkt i källaren just nu! Men den är i fint skick faktiskt! Grön/beige! Det enda jag saknar är hastighetsmätarn.... :(
har den mätardrivning på framhjulet då?? ja tror nog du endast saknar täcklock. dem torkar sönder o ramlar loss. min är ej utrustad med mätare utan endast VDO täcklock. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

NiklasHögberg skrev:
JRA skrev:
Ska försöka.. Så rackarns mörkt i källaren just nu! Men den är i fint skick faktiskt! Grön/beige! Det enda jag saknar är hastighetsmätarn.... :(
har den mätardrivning på framhjulet då?? ja tror nog du endast saknar täcklock. dem torkar sönder o ramlar loss. min är ej utrustad med mätare utan endast VDO täcklock.
Aha! Det måste jag kolla! Finns det täcklock att få tag på? <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser bra ut, se nu bara till att ha minst en moppe körklar till 19:e Maj.... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

Cobra5000 skrev:Ser bra ut, se nu bara till att ha minst en moppe körklar till 19:e Maj.... :D
Jadå, en ska då rulla! Men...vad händer 19e Maj då? Och var? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

NiklasHögberg

JRA skrev:
NiklasHögberg skrev:
JRA skrev:
har den mätardrivning på framhjulet då?? ja tror nog du endast saknar täcklock. dem torkar sönder o ramlar loss. min är ej utrustad med mätare utan endast VDO täcklock.
Aha! Det måste jag kolla! Finns det täcklock att få tag på?
http://www.norscand.com/blindlock-for-matare-p-14783-c-1068.aspx

gott reultat på det. ja har mitt original kvar så ja säkrade det idag med lite smältlim underifrån. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

Halvars

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var kör dom ifrån då :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar