Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Flygtändningen 350:- (han ville ha 400 men tog inte mitt bud på 300) <!-- </EdIndex> --></div>
Rullen 100:-56:an skrev:Finfina grejer alltihop.....Vad kostade tandrullen och tändplattan till Stefa E-magnet och flygtändning?
Flygtändningen 350:- (han ville ha 400 men tog inte mitt bud på 300) <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha du... Rullen hade jag slagit till på direkt om de så varit dom sista korvörena...
Flygtändningen hade jag nog backat men inte för att jag inte vill ha den men väl av ekonomiska skäl. Det får bli det nödvändigaste det jag mest vill ha. Annars är den klart intressant. Den är ju NOS och så verkar det vara separata spolar för framlyse, baklyse och bromsljus så det är det nya systemet efter mopedlagen -61. Men det bästa är ändå generatorspolen för flygtändningen. Se hur fet och frodig spolen är på en kraftig järnkärna med många plattor. Det är så det ska se om det ska bli några rediga gnister på spolen där utanför...
Och så fick du ju en utanpåliggande konding också....
Sånna här marknader börjar tidigt men vi var inte där (i Hovmantorp) förrän vid halv elva-tiden så man vet ju inte vad som redan var sålt och det bästa går oftast först. När vi gick in mötte jag en gubbe som kom ut med fyra NOS mopeddäck om halsen, kan ha varit 24x2, och då kan man ju bli lite putt att man inte var med på dom.
Däck brukar ha överkomliga priser på marknader och kom gubben med fyra likadana om halsen hade han nog inte betalat för mycket för dom....
<!-- </EdIndex> --></div>
Flygtändningen hade jag nog backat men inte för att jag inte vill ha den men väl av ekonomiska skäl. Det får bli det nödvändigaste det jag mest vill ha. Annars är den klart intressant. Den är ju NOS och så verkar det vara separata spolar för framlyse, baklyse och bromsljus så det är det nya systemet efter mopedlagen -61. Men det bästa är ändå generatorspolen för flygtändningen. Se hur fet och frodig spolen är på en kraftig järnkärna med många plattor. Det är så det ska se om det ska bli några rediga gnister på spolen där utanför...

Sånna här marknader börjar tidigt men vi var inte där (i Hovmantorp) förrän vid halv elva-tiden så man vet ju inte vad som redan var sålt och det bästa går oftast först. När vi gick in mötte jag en gubbe som kom ut med fyra NOS mopeddäck om halsen, kan ha varit 24x2, och då kan man ju bli lite putt att man inte var med på dom.

-
<!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Jaha du... Rullen hade jag slagit till på direkt om de så varit dom sista korvörena...
Fyra däck om halsen ?
Såg man att det var en gubbe ? Långhalsad ?
Sånna här marknader börjar tidigt men vi var inte där (i Hovmantorp) förrän vid halv elva-tiden så man vet ju inte vad som redan var sålt och det bästa går oftast först. När vi gick in mötte jag en gubbe som kom ut med fyra NOS mopeddäck om halsen, kan ha varit 24x2, och då kan man ju bli lite putt att man inte var med på dom.Däck brukar ha överkomliga priser på marknader och kom gubben med fyra likadana om halsen hade han nog inte betalat för mycket för dom....
bosch brukar ha blå.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
stefas spolar för utanpåliggande tändspole brukar ha röd kabel till brytaren,bryggaren skrev:Intressant om flygtändningen, har aldrig tänkt på hur spolen ser ut. Jag får titta på lagret, jag har för mig att jag har några fina ligger, dock ej nos.
bosch brukar ha blå.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn

Captain America
895 kr
NYHET 2012
Vill du vara hetast och tuffast på vägarna i år? Välj då vår hetaste nyhet Flake!
ECE godkänd, vikt ca 830 gram. Snabbspånne
Material: Komposit, Uttralätt glasfiber med kevlarblandning.
En flakehjälm slipas och klarlackas upp till 8 gånger!!
Introduktionspris 895 Kr, ord pris 1295 Kr.
Blir inte detta en megasäljare så skiter inte björnen i skogen! <!-- </EdIndex> --></div>
härlig text längst nerzappafan skrev:Beställde en sån här från Karlssons Hjämar...895:-

Captain America
895 kr
NYHET 2012
Vill du vara hetast och tuffast på vägarna i år? Välj då vår hetaste nyhet Flake!
ECE godkänd, vikt ca 830 gram. Snabbspånne
Material: Komposit, Uttralätt glasfiber med kevlarblandning.
En flakehjälm slipas och klarlackas upp till 8 gånger!!
Introduktionspris 895 Kr, ord pris 1295 Kr.
Blir inte detta en megasäljare så skiter inte björnen i skogen! <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi var med klubben i kväll till Sura MC museum. Där fans en lös Flinta motor med utanpåliggande spole. Spolen var liknande som dapparna har fast mindre. Det såg ut som orginal. Sladden som gick ner till tändplattan, gick rakt genom gummit.
Där fans också en av fyra Monark 125 mc med dobbla avgasrör. <!-- </EdIndex> --></div>
Där fans också en av fyra Monark 125 mc med dobbla avgasrör. <!-- </EdIndex> --></div>