Tandrem ILO
Tandrem ILO
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter att äntligen lyckats få loss kilbulten för trampan så fick jag loss kåpan. Tanken var att kolla över remmen eftersom den stått länge och skicket var okänt... Remmen ser fin ut men lite "glapp" Hur mkt brukar en sån rem flexa egentligen? <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Menar du glapp mellan tänderna eller att du kan "trycka ihop" remmen lite när den är monterad? Den är inte supertajt, så man kan trycka ihop den lite, däremot mot tänderna ska det vara oglappt, främre tandrullen kan dock vara nött, och då glappar det. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Förresten: Brukar ni lägga ngt annat smack i mellan packning o block när ni sätter tillbaks kåpan eller kör ni med bara packningen? <!-- </EdIndex> --></div>
Min rem är inte glapp mellan tänderna men däremot så är det nog en centimeter mellan intryckt o utdraget... Svart rem som annars ser fin ut..Amarace skrev:Menar du glapp mellan tänderna eller att du kan "trycka ihop" remmen lite när den är monterad? Den är inte supertajt, så man kan trycka ihop den lite, däremot mot tänderna ska det vara oglappt, främre tandrullen kan dock vara nött, och då glappar det.
Förresten: Brukar ni lägga ngt annat smack i mellan packning o block när ni sätter tillbaks kåpan eller kör ni med bara packningen? <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En centimeter vete fasen om det är bra egentligen, minns inte hur mycket det brukar vara, aldrig tänkt på det direkt när man sätter ihop.
Jag brukar inte ha nåt klet normalt sett, bara packningen, om det inte blir tätt med packningen är det skevt (men det är ju en Ilo, som är en kvalitetsmotor, så skevt är det inte
) <!-- </EdIndex> --></div>
Jag brukar inte ha nåt klet normalt sett, bara packningen, om det inte blir tätt med packningen är det skevt (men det är ju en Ilo, som är en kvalitetsmotor, så skevt är det inte

Svart är den iallafall... <!-- </EdIndex> --></div>
Ok, så då kan man tanka upp och åka då? Vilken sorts rem? Ingen aning... Ny i moppe branschen så detta är första gången jag ser en remerlan skrev:en centimeter mellan inTRYCKT och utDRAGET låter normalt, tycker jag.
vilken sorts rem har du. det har funnits minst tre olika sorter.
erlan

Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Och hur funkar såna här packningar då? Ska det vara fettfritt på packningsytorna eller ska det smörjas in med olja så det sväller upp lite? <!-- </EdIndex> --></div>Amarace skrev: Jag brukar inte ha nåt klet normalt sett, bara packningen, om det inte blir tätt med packningen är det skevt (men det är ju en Ilo, som är en kvalitetsmotor, så skevt är det inte)
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
den skulle jag byta. det är väl dom det blir sånt undetbart trassel av när dom pajar.JRA skrev:Ok, så då kan man tanka upp och åka då? Vilken sorts rem? Ingen aning... Ny i moppe branschen så detta är första gången jag ser en remerlan skrev:en centimeter mellan inTRYCKT och utDRAGET låter normalt, tycker jag.
erlanSvart är den iallafall...
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Ang.motorpackningar: Och hur funkar såna här packningar då? Ska det vara fettfritt på packningsytorna eller ska det smörjas in med olja så det sväller upp lite? <!-- </EdIndex> --></div>
Dom remmarna som finns att köpa: Är de av samma kvalitet eller är ngn att föredra? Finns ju från 495:- till 795:-erlan skrev:den skulle jag byta. det är väl dom det blir sånt undetbart trassel av när dom pajar.JRA skrev:Ok, så då kan man tanka upp och åka då? Vilken sorts rem? Ingen aning... Ny i moppe branschen så detta är första gången jag ser en remerlan skrev:en centimeter mellan inTRYCKT och utDRAGET låter normalt, tycker jag.
erlanSvart är den iallafall...
erlan
Ang.motorpackningar: Och hur funkar såna här packningar då? Ska det vara fettfritt på packningsytorna eller ska det smörjas in med olja så det sväller upp lite? <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Kolla här: http://www.classicmotor.se/artiklar/experten/20101202/packningsmontering <!-- </EdIndex> --></div>JRA skrev:Ang.motorpackningar: Och hur funkar såna här packningar då? Ska det vara fettfritt på packningsytorna eller ska det smörjas in med olja så det sväller upp lite?
<!-- </EdIndex> --></div>
Cobra5000 skrev:Kolla här: http://www.classicmotor.se/artiklar/experten/20101202/packningsmonteringJRA skrev:Ang.motorpackningar: Och hur funkar såna här packningar då? Ska det vara fettfritt på packningsytorna eller ska det smörjas in med olja så det sväller upp lite?

Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svarta remmar kan se bra ut men ändå vara slut.
Massa små ståltrådar som sticks.
Dessutom förstör den remhjulen när den går sönder.
Byt! <!-- </EdIndex> --></div>
Byt! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Dom remmarna som finns att köpa: Är de av samma kvalitet eller är ngn att föredra? Finns ju från 495:- till 795:-.... <!-- </EdIndex> --></div>pangerva skrev:Svarta remmar kan se bra ut men ändå vara slut.
Byt!
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köp den "vita" Synchroflex så får du en bra.
Prisskillnaden beror nog på olika prissättning för så vitt jag känner till säljer alla den vita.
Samma fenomen som när min fru köpte Chi San på apoteket igår.
En liten flaska för 149 kronor. Igår kväll handlade jag på Willys och där kostade samma Chi San-flaska 93 kronor.
Skillnad är väl oK men inte ska Apoteket vara 60% dyrare, fy fan!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Prisskillnaden beror nog på olika prissättning för så vitt jag känner till säljer alla den vita.
En liten flaska för 149 kronor. Igår kväll handlade jag på Willys och där kostade samma Chi San-flaska 93 kronor.
Skillnad är väl oK men inte ska Apoteket vara 60% dyrare, fy fan!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Hur som, köpte en vit rem precis på tradera av Brattis så nu byter jag den medans jag ändå har isär motorn! Väntar nu på min Ebay-cylinder.... <!-- </EdIndex> --></div>
Ja du,man blir ju så förbannad när man ser sånt där! Lurendrejeri är vad det är!pangerva skrev:Köp den "vita" Synchroflex så får du en bra.
Skillnad är väl oK men inte ska Apoteket vara 60% dyrare, fy fan!!!!
Hur som, köpte en vit rem precis på tradera av Brattis så nu byter jag den medans jag ändå har isär motorn! Väntar nu på min Ebay-cylinder.... <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69