<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har jobbat med några rostfria delar till mopeden. Det sista är ett fäste mellan övre stötdämparfäste till nedre infästning på pakethållaren (till båda sidorna) med ett fäste för att kunna montera väskor på. Man skall ju ha med sig regnkläder emellanåt samt ibland en kaffetermos och något att fika
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var då det blankast
Packning har man ju som oftast på rallyn så ett väskfäste är smidigt att ha. <!-- </EdIndex> --></div>
disktant skrev:Ut och sprätt lite grus för fan, så där blankt kan du inte ha det
Jodå det ska det. Den har rullat ca 900 mil sedan den renoverades och åks med så snart det blir tillfälle. Brukar ta 10 minuter tvätt när Jag varit ute på något mopperally och hålla efter den. Sedan har det ju jobbats på moppen varje vinter med massa småfix <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan intyga att mopeden kör flitigt och går lika bra som den är blank och fin. Vill även passa på att tacka för hjälpen med det nya insuget! Även det blen blankt och fint! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har också funderat på att greja lite i rostfritt. Vilket är enklaste sättet att svetsa, att skaffa annan tråd och gas till MIGen eller att köra gas ( jag har alltså redan MIG och gassvets)? <!-- </EdIndex> --></div>
JanneHagnell skrev:Har också funderat på att greja lite i rostfritt. Vilket är enklaste sättet att svetsa, att skaffa annan tråd och gas till MIGen eller att köra gas ( jag har alltså redan MIG och gassvets)?
Du får snyggare svetsar med gasen o bra hållbarhet. Själv så tigar jag allt RF, migen blir inte så vackert... <!-- </EdIndex> --></div>
JanneHagnell skrev:Har också funderat på att greja lite i rostfritt. Vilket är enklaste sättet att svetsa, att skaffa annan tråd och gas till MIGen eller att köra gas ( jag har alltså redan MIG och gassvets)?
Vill man ha synliga svetsar är det Tig som är bäst skall du slipa svetsarna spelar det ingen roll. Jag gillar ju detaljer så en synlig svets är inte fel
TIG alla gånger. Tungsten Inert Gas. Jag har jobbat på ett stort företag som gjorde ca 80-90 % enbart i syrafast och rostfritt. <!-- </EdIndex> --></div>
Vill man så kan man.
Tacksam ägare till Crescent 1148 1961.