<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej, det var en Bing nu har jag kollat och 1/12/41 heter förgasaren och sitter på en JLO G50 tyskt ostrypt modell.
Lite intressant att förgasaren har mindre genomströmningsarea än insuget i cylindern. Precis så tänker jag för att få upp gashastigheten i förgasaren och få ett bra bottenvrid. Kommer ihåg när jag var femton och killar satte dit stora AMAL förgasare på mopparna det bara bluddrade men hände inget. Sen kom arton och bil, Amazon och PV Sport dubbla SU.... Samma där bara bludder och brölande men inget hände...
Jag gillar när motorn svarar direkt och ekipaget bara drar iväg. Det känns lyckat på nå't sätt... <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:Nej, det var en Bing nu har jag kollat och 1/12/41 heter förgasaren och sitter på en JLO G50 tyskt ostrypt modell.
Lite intressant att förgasaren har mindre genomströmningsarea än insuget i cylindern. Precis så tänker jag för att få upp gashastigheten i förgasaren och få ett bra bottenvrid. Kommer ihåg när jag var femton och killar satte dit stora AMAL förgasare på mopparna det bara bluddrade men hände inget. Sen kom arton och bil, Amazon och PV Sport dubbla SU.... Samma där bara bludder och brölande men inget hände...
Jag gillar när motorn svarar direkt och ekipaget bara drar iväg. Det känns lyckat på nå't sätt...
Oki. Undrar om inte en "Sputte" hade ut en sådan "bältdjursBing" på Tradera nyss/nu.
Ligger allt några sådan Bing å "skräpar" på hyvelbänken här.
Ja, lite större mellan förgasarn å kolven är fint.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.