Kopplingen slirar ! Fixat!
Kopplingen slirar ! Fixat!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hjälp!! Fick ett ryck och tänkte trampa igång Rouletten i dag,kallt!
Och ännu mera iskallt var det när jag upptäckte att det inte gick alls! Den bara slirar på koppling, ingen chans att trampa igång den! Vad kan vara felet? Nyfylld med SAE30, kan det vara för mkt olja kanske?
Tacksam för tips!
Mvh Leif <!-- </EdIndex> --></div>
Och ännu mera iskallt var det när jag upptäckte att det inte gick alls! Den bara slirar på koppling, ingen chans att trampa igång den! Vad kan vara felet? Nyfylld med SAE30, kan det vara för mkt olja kanske?
Tacksam för tips!
Mvh Leif <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oljan är rätt så trög om det är kallt, så det bidrar.
En fråga, tryckte du in kopplingen innan du provade att starta? Det är största misstaget isåfall, då får du olja mellan lamellerna och då den är trög så slirar det. Man ska aldrig röra kopplingen vid start när det är kallt. <!-- </EdIndex> --></div>
En fråga, tryckte du in kopplingen innan du provade att starta? Det är största misstaget isåfall, då får du olja mellan lamellerna och då den är trög så slirar det. Man ska aldrig röra kopplingen vid start när det är kallt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jo nog tryckte jag in den allt.. Men den har stått i källaren så så himla kall är den ju inte! <!-- </EdIndex> --></div>Amarace skrev:Oljan är rätt så trög om det är kallt, så det bidrar.
En fråga, tryckte du in kopplingen innan du provade att starta? Det är största misstaget isåfall, då får du olja mellan lamellerna och då den är trög så slirar det. Man ska aldrig röra kopplingen vid start när det är kallt.
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Så tycker du att jag skall ta isär allt igen och göra ren lamellerna? <!-- </EdIndex> --></div>Amarace skrev:Oki, tror ändå det är det som är orsaken. Jag lärde mig när jag var liten att aldrig röra kopplingen på en moped när man ska starta, just på grund av detta.
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nädå, låt den stå nån dag så brukar det gå bra.
Nu har jag aldrig råkat ut för det på just på Äggmotorn (har bara haft en par stycken), men dom jag råkat ut för det på brukar det gå bra dagen efter.
Nu behöver det ju inte vara just att det år så på din, men innan man börjar ta isär nåt är det värt att bara vänta först.
Annars vet säkert nån annan och svarar här
<!-- </EdIndex> --></div>
Nu har jag aldrig råkat ut för det på just på Äggmotorn (har bara haft en par stycken), men dom jag råkat ut för det på brukar det gå bra dagen efter.
Nu behöver det ju inte vara just att det år så på din, men innan man börjar ta isär nåt är det värt att bara vänta först.
Annars vet säkert nån annan och svarar här

-
Bytte rem och i med ny olja, första tramptaget startade den! Kul... Kunde inte hålla mig utan satte på en tysk-cylinder... fast med org.encarwi... Men det blev skillnad! I dag ska jag pumpa däcken sen blire en provtur! <!-- </EdIndex> --></div>
Nja... Har inte provat än, måste skaffa en chokewire.. Men jag drog igång Monarscooten igårNiklasHögberg skrev:startade den då?JRA skrev:Så... Putsat till lamellerna och glasblästrat stålringarna så nu tar den fint igen!

Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
- ZVEZDA M50