Zündapp KS50 1968 - provkörd

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pälle

Zündapp KS50 1968 - provkörd

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror inte jag sett nån Dappe på forumet tidigare, det kanske inte är tillåtet :lol:

Det här är ett långtidsprojekt jag hållit på med i 6 år snart. Började med ett vrak och en ful helrensad ram. Många tusenlappar och timmar senare ser det ut såhär. Lite småfix kvarstår, emblem, dekaler, koppla el samt glasblästra en originalcylinder + topp.

Utgångsmaterialet:

Bild

Ser ut såhär i dagsläget;

Bild

Här kan man även skymta lite av MonkeyBiken.

Bild

Bild

Även om jag tycker att Crescenter och andra svenska mopeder har mycket charm så är detta för mig top of the line vad det gäller mopeder. Rejäl konstruktion, otroligt hållbar och många fina detaljer. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

heja

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej har själv en 68 med 100 cc på men har även några mcb moppar så visst kan man ha lite olika hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Re: Zündapp KS50 1968

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Även om jag tycker att Crescenter och andra svenska mopeder har mycket charm så är detta för mig top of the line vad det gäller mopeder. Rejäl konstruktion, otroligt hållbar och många fina detaljer.
Beror väl mest kanske på att det är en nerstrypt motorcykel ...

Är väl kanske ingen slump att Cobras jätte projekt är av annat slag :meangreen: <!-- </EdIndex> --></div>
turbozoo

Inlägg av turbozoo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fint arbete, en eloge till dig :) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

turbozoo skrev:Riktigt fint arbete, en eloge till dig :)
Tackar!

Arbetet har legat nere i många omgångar, tappad sug och brist på stålar i moppekassan är orsaken. Å just det ja, har renoverat hus, byggt garage och fått 2 barn under tiden också :D

Just nu ligger arbetet nere igen pga av att jag ska försöka få amazonen klar inför sommaren... men så hittade jag ju min gamla raket så nu är det den som stjäl uppmärksamheten eller var det fortsatt husrenovering som var på tapetet? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
turbozoo

Inlägg av turbozoo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha förstår hur du har det, man är bra på att försöka hålla många bollar i luften. :P <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såja, nu har gamle svarten fått lite uppmärksamhet också. Har dragit färdigt det nya elsystemet och börjat med vajrar och reglage.

Nya gråa vajrar är ju fint. Nya gråa gummihandtag tillsammans med en NOS ljusomkopplare på ett nytt styre ser ju mumma ut :D Reglagen är begagnade men i så bra skick att jag inte lackade om dom, ska polera greppen vad det lider.

Bilder kanske jag skulle lagt upp också, eller? :roll:

Har funderat på att börja lacka en av sport combinetterna i vinter. Den här är ju snart klar såatte....

Åsså har jag ett nytt projekt på gång, fick en Apollo Fanfar av svärgubben, långt ifrån original så det blir nog nån busmoppe av den. Har redan börjat prova alternativa styren :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kanske börjar å få ont om plats snart me alla dina moppar,

jag kan avlasta dig med å köpa din 68a skrattretande billigt om du vill :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Hasse skrev:Du kanske börjar å få ont om plats snart me alla dina moppar,

jag kan avlasta dig med å köpa din 68a skrattretande billigt om du vill :mrgreen:
Ja det börjar faktiskt bli trångt såatte. OK du får den för ett löjligt lågt pris, 20 papp i näven så är den din :D <!-- </EdIndex> --></div>
Marqz

Inlägg av Marqz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Monkeybiken är det rent av en Lifan kanske?

Har en själv men ombyggd med 140cc motor.
Ganska roliga fordon dom med.

Ser just att det är en -07 du har.
Har du nån bild på den?

Mvh Markus <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Marqz; japp det är en Lifan. Misstänker att det är du som brukar vara på monkeybiker.net också!? <!-- </EdIndex> --></div>
Marqz

Inlägg av Marqz »

Pälle skrev:Marqz; japp det är en Lifan. Misstänker att det är du som brukar vara på monkeybiker.net också!?
Japp det stämmer bra det.
Har du nån bild på din där eller?

Mvh Markus <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nix, ingen bild, helt standard förutom en DePalma dekal på batterilådan 8) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har ett par z50 j :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

dr.novolette skrev:jag har ett par z50 j :whistel:
Ja och i morgon har du ännu en Rex i samlingen.

Nä, nu har vi gått långt ifrån ämnet i denna tråd. Skärpning på oss alla! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar