Ny 3,5 cylinder samt 12 mm förgasare - motorn går dåligt
Ställt fram tändningen!?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Tompa!
Ställt fram tändningen? Hur gör man? Är grymmt angelägen att få igång den igen - man blir ju så besviken när den gick som en klocka orginal!
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
Ställt fram tändningen? Hur gör man? Är grymmt angelägen att få igång den igen - man blir ju så besviken när den gick som en klocka orginal!
Gjort det...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej igen Tompa eller någon annan!
Har flyttat 1mm MOT svänghjulsrikningen nu, tänkte passa på att justera brytarna också - men vilken skruv skall jag lossa på för att justera brytarna? hittat en men då lossar hela infästningen!?
flåt alla dumma frågor men just nu är jag liten, rädd o luktar nog en skvätt kiss oxå ;P
Har flyttat 1mm MOT svänghjulsrikningen nu, tänkte passa på att justera brytarna också - men vilken skruv skall jag lossa på för att justera brytarna? hittat en men då lossar hela infästningen!?
flåt alla dumma frågor men just nu är jag liten, rädd o luktar nog en skvätt kiss oxå ;P
Bytte hela tändplattan igår
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bytte hela tändplattan igår och provade att sätta streck mot streck. men som du sagt tompa skall jag vrida den ca en millimeter mot svänghjulsriktningen eller!? Det hände inte mycket nu, den går stort sett likadant, dvs ryckigt som attans men varvar fullt utan luftburk. startar doch jättelätt och har fin gnista.
I min desperation har jag också skrivit på speedriders forum och de säger packboxen på vevhussidan eller nålen - vad tror ni om dessa teorier? Hur skall nålen justeras i så fall!? Jag kollade det ställbara munstycket och där hade hålen blivit ovala - skall prova att köpa nytt idag och vrida tändningen 1 mm.
packboxarna blir det i helgen - börjar bli knäpp snart och frugan blir vansinnig...
I min desperation har jag också skrivit på speedriders forum och de säger packboxen på vevhussidan eller nålen - vad tror ni om dessa teorier? Hur skall nålen justeras i så fall!? Jag kollade det ställbara munstycket och där hade hålen blivit ovala - skall prova att köpa nytt idag och vrida tändningen 1 mm.
packboxarna blir det i helgen - börjar bli knäpp snart och frugan blir vansinnig...
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Vad är första prio!?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Tompa o Josefine!
Vad skall jag prova först!?
Vrida tändningen 1mm mot svänghjulsriktningen...
Flytta nålen - i så fall uppåt eller neråt?
packboxarna - har inte haft några problem förut...
Kör nu utan justerbart - skall jag köpa ett nytt o prova?
Vrida tändningen 1mm mot svänghjulsriktningen...
Flytta nålen - i så fall uppåt eller neråt?
packboxarna - har inte haft några problem förut...
Kör nu utan justerbart - skall jag köpa ett nytt o prova?
Re: Vad är första prio!?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tompa <!-- </EdIndex> --></div>Djdrugs skrev:Hej Tompa o Josefine!
Vrida tändningen 1mm mot svänghjulsriktningen... JA
Flytta nålen - i så fall uppåt eller neråt? ska stå 2:a hacket uppifrån
packboxarna - har inte haft några problem förut... har motorn stått i några år så ja. men då skulle motorn vara svårstartad
Kör nu utan justerbart - skall jag köpa ett nytt o prova? nytt justerabart som du inte drar fast med största rörtången![]()
Martin
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Tompa & Josefine
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tompa & Josefine!
Vilka hjältar!
Ändrade tändningen 1 mm mot svänghjulets rikning,ställde tändningen, flyttade nålen till näst översta läget samt fixade ett nytt ställbart munstycke. Idag går det till 95 % helt OK, det är endast när jag ger riktigt full gas som den inte svarar... den går bra nu men perfektionist som man är vill man ju ha 100 %. Något mer man kan göra? Gjorde jag "luckan" i kolven för liten?
Annars har jag bytt kedja, bakdäck samt satt dit de tre saknade ekrarna idag - är så glad...
Tack oerhört mycket hörni!
Vilka hjältar!
Ändrade tändningen 1 mm mot svänghjulets rikning,ställde tändningen, flyttade nålen till näst översta läget samt fixade ett nytt ställbart munstycke. Idag går det till 95 % helt OK, det är endast när jag ger riktigt full gas som den inte svarar... den går bra nu men perfektionist som man är vill man ju ha 100 %. Något mer man kan göra? Gjorde jag "luckan" i kolven för liten?
Annars har jag bytt kedja, bakdäck samt satt dit de tre saknade ekrarna idag - är så glad...
Tack oerhört mycket hörni!