Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sen om man (som jag) är verktygsfetichist då blir det gärna mycket prylar i garaget, oavsett bilmärke ! <!-- </EdIndex> --></div>
Jo det blir väl nästa steg, men äger man ingen bärbar dator så var väl detta den enklaste vägen att gå....NRoos skrev:Annars finns det ju vagcom som är ett väldigt fint instrument att äga.
Håller med där, är väl ingen direkt nyhet att VAG har eller har haft problem med tvivelaktig kvalitet på både fordon och verkstäder.zappafan skrev:Kör man dom där bilmärkena behöver man nog alla verktyg man kan få tag i...
Sen om man (som jag) är verktygsfetichist då blir det gärna mycket prylar i garaget, oavsett bilmärke ! <!-- </EdIndex> --></div>
-
Det står tysktillverkning på typ plåten. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Den ser fin ut innanför kåpan... Var det den motorn du köpte i Torsås???
Men jag undrar om det är rätt kåpa det står Made in Germany och sedan är det den engelska Vicopacy Bantamag magneten...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan inte minnas Cyclemastermotorn hade någon typplåt men dom jag har och såg på den tiden var nog engelsktillverkade för alla har den lilla AMAL förgasaren. Du får gärna fota typplåten och berätta vart på motorn den sitter. 
Däremot minns jag Cyclemaster med Boschtändning och jag har säkert någon sådan, det är länge sedan jag kollade i dom kartongerna säkert tjugo år minst.....
Har för mig Cyclemaster tillverkades i tre länder. England som ursrprungslandet och sedan Holland samt den du visar Rabenick Cyclemaster från Tyskland. <!-- </EdIndex> --></div>

Däremot minns jag Cyclemaster med Boschtändning och jag har säkert någon sådan, det är länge sedan jag kollade i dom kartongerna säkert tjugo år minst.....
Har för mig Cyclemaster tillverkades i tre länder. England som ursrprungslandet och sedan Holland samt den du visar Rabenick Cyclemaster från Tyskland. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt:
-
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Det står Rabeneick Brackwede Hubraum 32cm Typ M14 Br.Ps.0,81 A.B.Nr.723.56:an skrev:Kan inte minnas Cyclemastermotorn hade någon typplåt men dom jag har och såg på den tiden var nog engelsktillverkade för alla har den lilla AMAL förgasaren. Du får gärna fota typplåten och berätta vart på motorn den sitter.
Har för mig Cyclemaster tillverkades i tre länder. England som ursrprungslandet och sedan Holland samt den du visar Rabenick Cyclemaster från Tyskland.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rabeneick är tydligen en cykeltillverkare i Oldenburg nordvästra Tyskland:
http://www.rabeneick.de/
Brackwede ligger i närheten söderut.
Jag är hundra på dom bytt magnet på din motor. Tyska Cyclemastern hade Bosch och så var ljuddämparn isärtagbar, som ett lock och med två muttrar på utsidan. Lite annorlunda tank också, lock med bajonettfattning och bredare skarv mellan tankhalvorna samt *tysk* bensinkran. Det var detaljer som skiljde men lika i det stora hela delar är skiftningsbara motorerna emellan...
Nå'n dag ska jag ta fram mina lådor och se vad som finns i dom...
I förra veckan fick jag hem en NV broschyr jag köpt på Tradera. Broschyren gäller 1951 års modellprogram för motorcyklar men där presenteras även en cykel med Cyclemaster motor. Den heter NV 6 och kallas för "flugviktare" ordet "moped" var nog inte uppfunnet då.
Lite intressant att Nymans presenterade en *moped* ett år före mopedlagen, kanske hade fabriken kontakter upp i regeringsnivå och visste vad som komma skulle....
<!-- </EdIndex> --></div>
http://www.rabeneick.de/
Brackwede ligger i närheten söderut.
Jag är hundra på dom bytt magnet på din motor. Tyska Cyclemastern hade Bosch och så var ljuddämparn isärtagbar, som ett lock och med två muttrar på utsidan. Lite annorlunda tank också, lock med bajonettfattning och bredare skarv mellan tankhalvorna samt *tysk* bensinkran. Det var detaljer som skiljde men lika i det stora hela delar är skiftningsbara motorerna emellan...
Nå'n dag ska jag ta fram mina lådor och se vad som finns i dom...

I förra veckan fick jag hem en NV broschyr jag köpt på Tradera. Broschyren gäller 1951 års modellprogram för motorcyklar men där presenteras även en cykel med Cyclemaster motor. Den heter NV 6 och kallas för "flugviktare" ordet "moped" var nog inte uppfunnet då.

Lite intressant att Nymans presenterade en *moped* ett år före mopedlagen, kanske hade fabriken kontakter upp i regeringsnivå och visste vad som komma skulle....

En annan gång knölade de till en äldre kartong med en NOS kolv i och för några år sedan så köpte jag bilbanedelar som brevbäraren inte fick i brevinkastet och de stals innan jag hann hem. m.m. m.m. m.m.
Vill inte berätta om mer elände med Posten ikväll då jag är trött nog ändå, har pratat en timme med Telenor nyss då det blev så lam uppkoppling plötsligt i kväll.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Nä, denna gång var det bara strul med ett paket som fått dubbla kolliIDnr..56:an skrev:Har dom lyckats knyckla ihop din fina broschyr du köpte på Tradera?
En annan gång knölade de till en äldre kartong med en NOS kolv i och för några år sedan så köpte jag bilbanedelar som brevbäraren inte fick i brevinkastet och de stals innan jag hann hem. m.m. m.m. m.m.
Vill inte berätta om mer elände med Posten ikväll då jag är trött nog ändå, har pratat en timme med Telenor nyss då det blev så lam uppkoppling plötsligt i kväll.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har också haft problem och du och jag kanske inte är dom enda... 
Skickar jag nåt ömtåligt med Posten far jag alltid till ett ombud så dom får lägga i säcken direkt. Det kan nog bli skador i en brevlåda och när dom tömmer brevlådan i en postsäck....
Jag väntar på mina fem polygonnycklar jag köpte på Tradera men Schenkerpaketet verkar kommit bort... Första gången det strulat med Schenker annars har de funkat perfekt hittills... <!-- </EdIndex> --></div>

Skickar jag nåt ömtåligt med Posten far jag alltid till ett ombud så dom får lägga i säcken direkt. Det kan nog bli skador i en brevlåda och när dom tömmer brevlådan i en postsäck....
Jag väntar på mina fem polygonnycklar jag köpte på Tradera men Schenkerpaketet verkar kommit bort... Första gången det strulat med Schenker annars har de funkat perfekt hittills... <!-- </EdIndex> --></div>