Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör man dom där bilmärkena behöver man nog alla verktyg man kan få tag i... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Kör man dom där bilmärkena behöver man nog alla verktyg man kan få tag i... :roll:
la åker vw o inte behöver ja några mängder med verktyg för o ha den vid liv. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

NRoos skrev:Annars finns det ju vagcom som är ett väldigt fint instrument att äga.
Jo det blir väl nästa steg, men äger man ingen bärbar dator så var väl detta den enklaste vägen att gå....
zappafan skrev:Kör man dom där bilmärkena behöver man nog alla verktyg man kan få tag i... :roll:
Håller med där, är väl ingen direkt nyhet att VAG har eller har haft problem med tvivelaktig kvalitet på både fordon och verkstäder.
Sen om man (som jag) är verktygsfetichist då blir det gärna mycket prylar i garaget, oavsett bilmärke ! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Cobra5000 skrev:Sen om man (som jag) är verktygsfetichist då blir det gärna mycket prylar i garaget, oavsett bilmärke !
:thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

56:an skrev:Den ser fin ut innanför kåpan... Var det den motorn du köpte i Torsås???

Men jag undrar om det är rätt kåpa det står Made in Germany och sedan är det den engelska Vicopacy Bantamag magneten... :hmm:
Det står tysktillverkning på typ plåten. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan inte minnas Cyclemastermotorn hade någon typplåt men dom jag har och såg på den tiden var nog engelsktillverkade för alla har den lilla AMAL förgasaren. Du får gärna fota typplåten och berätta vart på motorn den sitter. :)

Däremot minns jag Cyclemaster med Boschtändning och jag har säkert någon sådan, det är länge sedan jag kollade i dom kartongerna säkert tjugo år minst.....

Har för mig Cyclemaster tillverkades i tre länder. England som ursrprungslandet och sedan Holland samt den du visar Rabenick Cyclemaster från Tyskland. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta kom i dag från Njurunda, skall bidra till en ännu snyggare MT5 :D Bild <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska du ha snöskor till moppen Affe <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

56:an skrev:Kan inte minnas Cyclemastermotorn hade någon typplåt men dom jag har och såg på den tiden var nog engelsktillverkade för alla har den lilla AMAL förgasaren. Du får gärna fota typplåten och berätta vart på motorn den sitter. :)

Däremot minns jag Cyclemaster med Boschtändning och jag har säkert någon sådan, det är länge sedan jag kollade i dom kartongerna säkert tjugo år minst.....

Har för mig Cyclemaster tillverkades i tre länder. England som ursrprungslandet och sedan Holland samt den du visar Rabenick Cyclemaster från Tyskland.
Det står Rabeneick Brackwede Hubraum 32cm Typ M14 Br.Ps.0,81 A.B.Nr.723.Bild

Uploaded with ImageShack.usBild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rabeneick är tydligen en cykeltillverkare i Oldenburg nordvästra Tyskland:

http://www.rabeneick.de/

Brackwede ligger i närheten söderut.

Jag är hundra på dom bytt magnet på din motor. Tyska Cyclemastern hade Bosch och så var ljuddämparn isärtagbar, som ett lock och med två muttrar på utsidan. Lite annorlunda tank också, lock med bajonettfattning och bredare skarv mellan tankhalvorna samt *tysk* bensinkran. Det var detaljer som skiljde men lika i det stora hela delar är skiftningsbara motorerna emellan...

Nå'n dag ska jag ta fram mina lådor och se vad som finns i dom... :wink:

I förra veckan fick jag hem en NV broschyr jag köpt på Tradera. Broschyren gäller 1951 års modellprogram för motorcyklar men där presenteras även en cykel med Cyclemaster motor. Den heter NV 6 och kallas för "flugviktare" ordet "moped" var nog inte uppfunnet då. :lol:

Lite intressant att Nymans presenterade en *moped* ett år före mopedlagen, kanske hade fabriken kontakter upp i regeringsnivå och visste vad som komma skulle.... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mitt senaste inköp är inte frimärken iaf.

Fick ett brev med posten:
Bild

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har dom lyckats knyckla ihop din fina broschyr du köpte på Tradera? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

56:an skrev:Har dom lyckats knyckla ihop din fina broschyr du köpte på Tradera? :roll:
Nä, denna gång var det bara strul med ett paket som fått dubbla kolliIDnr..

En annan gång knölade de till en äldre kartong med en NOS kolv i och för några år sedan så köpte jag bilbanedelar som brevbäraren inte fick i brevinkastet och de stals innan jag hann hem. m.m. m.m. m.m.

Vill inte berätta om mer elände med Posten ikväll då jag är trött nog ändå, har pratat en timme med Telenor nyss då det blev så lam uppkoppling plötsligt i kväll.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har också haft problem och du och jag kanske inte är dom enda... :roll:

Skickar jag nåt ömtåligt med Posten far jag alltid till ett ombud så dom får lägga i säcken direkt. Det kan nog bli skador i en brevlåda och när dom tömmer brevlådan i en postsäck....

Jag väntar på mina fem polygonnycklar jag köpte på Tradera men Schenkerpaketet verkar kommit bort... Första gången det strulat med Schenker annars har de funkat perfekt hittills... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

cobra karlsson skrev:Ska du ha snöskor till moppen Affe
Ja det kanske man skulle ha, men först ett galler till lyset :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar