<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har fått en cyll till Puch maxi tror jag som har fått sig en smäll på skörten det syns en spricka på insidan så kolven går inte igenom,hade tänkt såga bort den halvan så kolven går igenom vad tror ni om det.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej jag behöver ingen ny det har jag tänkte bara prova om det gick att köra med den det är en 70cc som är fin i övrigt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trots att fokus hamnat något fel på bilderna och inte på "sprickan" så är jag övertygad om att det inte går att såga av halvan som är skadad. Kolvens nedre kant är ju nere och vänder t.o.m under själva kanten på cylindern så om du kapar bort den så finns inget stöd för mer än halva kolven i nedre vändläget. Det blir inget bra <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det GÅR förmodligen ta bort den skadade biten och köra utan, men på bekostnad av livslängd. Om det fungerar sekunder, timmar eller år, det finns det bara ett sätt att få veta... Bli inte förvånad om det slutar med ett vevhus fullt av söndertuggad aluminium när det till slut havererat - med andra ord, det är inte bara cylindern du riskerar att skrota då. <!-- </EdIndex> --></div>