Puch cylinder

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
HUSQVARNA SPORT

Puch cylinder

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har fått en cyll till Puch maxi tror jag som har fått sig en smäll på skörten det syns en spricka på insidan så kolven går inte igenom,hade tänkt såga bort den halvan så kolven går igenom vad tror ni om det.Bild

Uploaded with ImageShack.us Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra skärpa på ICAkassen iaf.

/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
HUSQVARNA SPORT

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyvärr så är jag inge bra fotograf. <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du behöver ny cyl har jag en hög originalare som ligger o skräpar. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
HUSQVARNA SPORT

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej jag behöver ingen ny det har jag tänkte bara prova om det gick att köra med den det är en 70cc som är fin i övrigt. <!-- </EdIndex> --></div>
jonTe-Zündapp

Inlägg av jonTe-Zündapp »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Patrik skrev:Bra skärpa på ICAkassen iaf.

/ Patrik
Tänkte skriva detsamma :)

>>HUSQVARNA SPORT, det går verkligen inte se någonting så då blir det svårt att uttala sig.

mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
blyfot
Forumsponsor

Inlägg av blyfot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trots att fokus hamnat något fel på bilderna och inte på "sprickan" så är jag övertygad om att det inte går att såga av halvan som är skadad. Kolvens nedre kant är ju nere och vänder t.o.m under själva kanten på cylindern så om du kapar bort den så finns inget stöd för mer än halva kolven i nedre vändläget. Det blir inget bra :( <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det GÅR förmodligen ta bort den skadade biten och köra utan, men på bekostnad av livslängd. Om det fungerar sekunder, timmar eller år, det finns det bara ett sätt att få veta... Bli inte förvånad om det slutar med ett vevhus fullt av söndertuggad aluminium när det till slut havererat - med andra ord, det är inte bara cylindern du riskerar att skrota då. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar