MCB SM50 renovering

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det händer mer med mopeden än vad som visas här, jag kommer uppdatera med bilder i veckan!

Jag ska beställa fälgbanor men under vart jag finner det jag söker.
Bak ska det vara 17x1,5" och den kan jag få tag i, men fram ska det vara 19x1,5" och det kan jag inte hitta.
Någon som vet var jag kan få tag på det? Det som jag hittat är 1,35 och 1,6, så om inte 1,5 finns vad tycker ni att jag ska välja?

Jag glömde MCB pärmen i min lägenhet i Göteborg, så jag kan inte kolla upp en sak som kanske någon här kan hjälpa mig med.
Det står någonstans i den hur långa ekrarna ska vara fram och bak till SM50, skulle någon kunna kolla upp det åt mig? :D

Tack på förhand! <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har letat efter 1,5"x19 oxå .har inte hittat nånstans,så jag har lämnat in en orginalfälg på avkromning sen blir det till att slipa o polera och lämna in på koppar och krom. längd på ekrar kan du få¨imorron om ingen annan svarar innan dess <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fram 3,05x 182

bak 3,05x 158 <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
musköchrister skrev:fram 3,05x 182

bak 3,05x 158
Tackar! Fälgbanor och ekrar nu beställda! Blev 1,6 breda fälgbanor både bak och fram. 2,5 mm tror jag inte syns. <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag fått det mesta blästrat.
Bild

Den har fått en smäll nån gång så jag får rikta lite :)
Bild

Sadelstomme har jag nu fått tag på här på forumet :)
Bild

Och hur ska framgaffeln funka? Varför är denna lös och hur ska jag sätta fast den?
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är första gången jag ser en som sitter lös,orginal är dom påpressade, glappar dom mycket?,är det bara lite kanske det går att pressa på när du har målat nedre benet,annars får du nog limmafast den eller prova en ny hylsa,det ska vara 40mm mellan skärmfästet och underkant hylsa.ser lika ut på e-type -73 men då sitter hylsan närmare skärmfästet <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eftersom du har en tidig ram utan förstärkning under fotpinnefästet så bör du nog syna noga så den inte är sprucken,

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det händer lite här iallafall :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom kan dessutom vara råstiga. <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för hjälp och tipsen. Jag ska kolla över så att ramen inte är sprucken, och ska testa lite hur jag ska få fast hylsorna.
Lack är bokad om ett par tre veckor så här ska det jobbas :) <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte idag en motor wihii :D
Det blev en treväxlad luftkyld som är ombyggd med fyrväxlad låda. Hoppas den kommer gå fint :) <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jäkla svingbult! Den sitter som berget! Går det såga vid insida bussning? <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag brukar såga av vid svigen på båda sidorna sen sätter man delarna i pressen vips så är dom borta :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alltså jag måste ha haft en jäkla tur, har aldrig haft en moped med så pass fastrostad svingbult.
Visserligen har en del suttit fast ibland, men med 5-56 och värmen + friktionen av att med dorn driva den lite till höger och sen vänster en stort antal gånger så har den alltid lossnat snällt. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har försökt på 2st,men det blev att såga.Misstänker att det blir samma på den tredje.Det var knappt det gick att få bort stumparna :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Skriv svar