<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en billig 60cc cylinder och 15mm förgasare och det känns som om den behöver andas bättre.
Sotade ur ljuddämparen idag och det behövdes, passade på att låta bli att montera insatsen men den blev lite väl högljud...
Räcker det kanske med min sotning eller ska man kanske borra några hål i insatsen? <!-- </EdIndex> --></div>
Ljuddämpare Puch Dakota?
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har samma saker på min nevada, jag montera på en 28mm bred krök och en "effekt" ljuddämpare en som liknar den här: http://www.norscand.com/ljuddampare-puch-std-28mm-p-12202-c-806.aspx
Gav en del mer varv, kör med 14drev fram, gör 55-60 beroende på humör och temperatur. <!-- </EdIndex> --></div>
Gav en del mer varv, kör med 14drev fram, gör 55-60 beroende på humör och temperatur. <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då har jag testat lite idag och borrat några 12mm hål i insatsen.
Utloppet har även sotats för där var det ordentligt igensatt.
Längst fram borrade jag upp dom befintliga två hålen samt två nya borrades:

I mitten borrade jag två nya hål:

Längst bak borrades hålet upp samt två nya borrades:

Var ute å testade lite och den lät i alla fall lagom mycket och verkade andas bättre.
Det var dock lite halt för att testa så mycket och framförallt kallt i T-shirt! <!-- </EdIndex> --></div>
Utloppet har även sotats för där var det ordentligt igensatt.
Längst fram borrade jag upp dom befintliga två hålen samt två nya borrades:

I mitten borrade jag två nya hål:

Längst bak borrades hålet upp samt två nya borrades:

Var ute å testade lite och den lät i alla fall lagom mycket och verkade andas bättre.
Det var dock lite halt för att testa så mycket och framförallt kallt i T-shirt! <!-- </EdIndex> --></div>