HVA flinta motor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
moppededen

HVA flinta motor

Inlägg av moppededen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Behöver byta kedjan i motorn , HVA centrifugalkopplad, en del rullar på kedjan är sönder, undrar om det går med en cykelkedja, att kapa den bara till rätt längd, kruxet verkar vara om det är rätt mått. En standard cykelkedja är 1/2x1/8!!Nån som har grejat med detta kanske vet nåt?? <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan inte måtten på kedjan ifråga. Ett tips är att höra med företaget kedjeteknik, dom har hjälpt mig med liknande problem. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Re: HVA flinta motor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
moppededen skrev:Behöver byta kedjan i motorn , HVA centrifugalkopplad, en del rullar på kedjan är sönder, undrar om det går med en cykelkedja, att kapa den bara till rätt längd, kruxet verkar vara om det är rätt mått. En standard cykelkedja är 1/2x1/8!!Nån som har grejat med detta kanske vet nåt??
Jag förstår inte riktigt vad det är för kedja du menar?

Enligt Raketsports jättebra sprängskisser kan jag endast finna en rullkedja i motorn och det är den lilla korta till trampaxeln.
Är det den du menar?

http://www.raketsport.com/hva_auto.htm

I så fall är det inte otänkbart jag har en sådan kedja NOS om du är intresserad. <!-- </EdIndex> --></div>
moppededen

Re: HVA flinta motor

Inlägg av moppededen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:
moppededen skrev:Behöver byta kedjan i motorn , HVA centrifugalkopplad, en del rullar på kedjan är sönder, undrar om det går med en cykelkedja, att kapa den bara till rätt längd, kruxet verkar vara om det är rätt mått. En standard cykelkedja är 1/2x1/8!!Nån som har grejat med detta kanske vet nåt??
Jag förstår inte riktigt vad det är för kedja du menar?

Enligt Raketsports jättebra sprängskisser kan jag endast finna en rullkedja i motorn och det är den lilla korta till trampaxeln.
Är det den du menar?

http://www.raketsport.com/hva_auto.htm

I så fall är det inte otänkbart jag har en sådan kedja NOS om du är intresserad.
Det är nog den kedjan, är intresserad om du har en sån!! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar