Renoovera Husqvarna äggmmotor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
layout

Renoovera Husqvarna äggmmotor

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Tänkte riva isär min husqvarnan å byta lager å titta till lite kugg å spel på axlar. Har beställt en packnings sats till den nu. Är det något specielt man ska tänka på när man klyver just denna motor? småfjädrar, lösa kulor eller dylikt. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hade du ite iväg den nyligen te rösebäcken för omvårdnad? inte mkt o oroa sig för när man klyver. bara växelföraren som e lite bråkig att sätta tillbaka. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->verkar inte som dom gjort som dom har sakt har gjort... låter illa i motorn :/ <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej på vilket sätt låter det illa?? min motor vart kanonstark o bra efter min genomgång. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fick inte häller nå riktigt svar på vad dom hadde gjort... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej de va slarvigt av dem. de brukar va bra på de de gör. men men äggmotorn kanske inte va deras starka sida. hoppas du fixar den. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska ringa å höra vad dom verkligen har gjort med den, men ska kosta på nya lameller och lager :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej trodde dem böt de lager när du lämnade in den. för de kosta väl en slant?? kör de ihop sig så hojta till. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->yes de kostade 3500 kr tydligen :S <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->o herregud aldrig i helvete att ja gett dem pengarna då hade ja kluvit motorn ign sj o gett demdelarna tillbaka om de nu kostat på den ngt. handlar mindre o mindre där men mest för de finns mycke bland oss här att finna. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tänkte inte på det då tyvärr... men vad vill du ha för att klyva? om ja står för lager kostnader å diverse? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
layout skrev:tänkte inte på det då tyvärr... men vad vill du ha för att klyva? om ja står för lager kostnader å diverse?
ja du de va en bra fråga de. men står du för lagren o packingar som behövs så låt säga kanske 500:- för de hela. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men har du nyligen betalat 3500 för en motorrenovering ska du inte behöva ge dig på den igen. Någon slags garanti måste du väl ha?? Skicka tillbaks motorn och säg åt dom att göra om och göra rätt. <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska ringa lite senare och göra vad dom har gjort med den när den var inne <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar