mustang mamba startar inte.
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Försök få igång den och stäng av bensinkranen. Går den bra ett tag innan somman tar helt slut så är det förgasarkrångel och att den får för mycket.
mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Som sagt....läcker den genom flottörhuset kan det vara ett tecken på att flottörnålen inte tätar som den skall och då är flottörnivån för hög.bengtssonn96 skrev: moppen startade i tisdags men gick mycket fett och hade högt varvtal.
Försök få igång den och stäng av bensinkranen. Går den bra ett tag innan somman tar helt slut så är det förgasarkrångel och att den får för mycket.
mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej nu måste jag verkeligen bumpa denna tråden.jag får inget liv i mamban.
Kollat vevstaken och det är inga glapp uppåt, bara lite i sidled som det ska vara. Men något jag reagerar på är att kolven går ju inte under insugsporten, antingen kollar jag fel eller ska det vara så? den har ju startat innan. Jätte bra och stark gnista är det. Bensin tror jag att det kommer, det är lite fuktigt i cylinder och där inne. Det enda jag kan tänka mig nu är att det är för att kolven och topplocket är ganksa sotiga. Låter inte som det kan stämma... Men någon lite mer erfaren som kan utala sig om det kanske?
Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Kollat vevstaken och det är inga glapp uppåt, bara lite i sidled som det ska vara. Men något jag reagerar på är att kolven går ju inte under insugsporten, antingen kollar jag fel eller ska det vara så? den har ju startat innan. Jätte bra och stark gnista är det. Bensin tror jag att det kommer, det är lite fuktigt i cylinder och där inne. Det enda jag kan tänka mig nu är att det är för att kolven och topplocket är ganksa sotiga. Låter inte som det kan stämma... Men någon lite mer erfaren som kan utala sig om det kanske?
Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej,
Kolvens överdel ska absolut inte gå under insugsporten där förgasaren sitter. Gör den det är det nåt allvarligt fel...
Synd du inte bor i Kalmar då hade du kunnat kommit till mig
Du kan få bra hjälp här på forumet men du måste vara konkret och precis på problemen. Grundkursen i motorlära bör så att säga vara avklarad
Lite sot på kolvtopp och i topplock har ingen betydelse. Motorn ska starta ändå. Felet är någon annanstans.
Bensin och tändning är det vanligaste felen men ibland även tätringarna på bägge sidor där vevaxeln kommer ut ur vevhuset.
Ibland kan även flera mindre fel samverka så det gäller att hela tiden ha ett perspektiv så man inte fixeras vid något och bortser från något annat (vikigt)
<!-- </EdIndex> --></div>
Kolvens överdel ska absolut inte gå under insugsporten där förgasaren sitter. Gör den det är det nåt allvarligt fel...

Du kan få bra hjälp här på forumet men du måste vara konkret och precis på problemen. Grundkursen i motorlära bör så att säga vara avklarad

Lite sot på kolvtopp och i topplock har ingen betydelse. Motorn ska starta ändå. Felet är någon annanstans.
Bensin och tändning är det vanligaste felen men ibland även tätringarna på bägge sidor där vevaxeln kommer ut ur vevhuset.
Ibland kan även flera mindre fel samverka så det gäller att hela tiden ha ett perspektiv så man inte fixeras vid något och bortser från något annat (vikigt)

-
Jo grundkusren finns väl där, men detta felet har jag ingen aning om
Jag får ta och kolla tätringarna men svänghjulet är torrt iallafall 
På återseénde! <!-- </EdIndex> --></div>
Haha ja det var ju tur den inte går under insugsporten då56:an skrev:Hej,

På återseénde! <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I helgen så blir det att rengöra tanken och bränslefilter samt förgasare igen. Sedan om inte härken hoppar igång så ska jag köpa nya brytare och kondesator, det kommer ske nån vecka fråmat så jag ska resa iväg v.8
Äntligen har man fått tillbaka suget efter moppen!
Förresten tänkte på ventilationshålet vid tanken, ska det vara öppet eller stängt?
Äntligen har man fått tillbaka suget efter moppen!

Förresten tänkte på ventilationshålet vid tanken, ska det vara öppet eller stängt?

-
uppskattas. Ska se om man lyckas få några bilder i helgen, mobilen är på lagning men det kan vi nog lösa.
Haha visste nästan att du din ''veteran'' skulle svara!56:an skrev:Öppet så klart... Kommunicera gärna med bilder också. Vi här kan se sådant du inte ens tänkte på...
... och vice versa förstås....

-
Nej men nu går den iallafall, rensade tanken och förgasaren, sotade ur röret, ny cylinderfots packning igen... Sen hostade den några gånger så det blev ut å springa en runda
å se på fan att den startade! <!-- </EdIndex> --></div>
Ja den gjorde ju faktikst 40 enligt mätaren idag, och jag måste nog erkänna att ditt tips hjälpte. tack!Säcken skrev:Övertrimmad!
Nej men nu går den iallafall, rensade tanken och förgasaren, sotade ur röret, ny cylinderfots packning igen... Sen hostade den några gånger så det blev ut å springa en runda

-