Renovering

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Halvars

Renovering

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska byta packboxar , hoppas det inte jävlas , har aldrig gjort det förut.
Hör av min när det börjar jävlas och ni får hjälpa till med tips och finurligheter. :D
Hmm undrar vad jag har för moppe :?:
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men Halvars då :oops: innan du ska börja meka så måste du själv veta vad du har för moppe .... annars går det ju inte :Stop_:

8) :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Halvars

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte ni skulle få gissa lite :D <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mustang eller Fram Clipper? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Halvars

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nix, men det var inte så nära heller :D <!-- </EdIndex> --></div>
testo
Forumsponsor

Inlägg av testo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan man tänka sig en Hercules K50 RL? <!-- </EdIndex> --></div>
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte också ge samma förslag som ovan, en Hercules
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Halvars

Herr Kules

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var rätt, vet inte årsmodellen , men verkar några år äldre än bilden som ni visade.
Lite mer att göra, först Herr Kulesen och sedan ett par andra :D
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Bild

Åsså ett fynd sa killen som skulle sälja en motor till mig på Mellstaträffen.
Jättefin , har aldrig varit monterad på en moped osv, 1500 kr okej tänkte jag han verkar ju seriös, men vafan vad jag bedrog mig , SE BILD, det var ju cylle och förgasare på den och den var iof oanvänd men tvivale vilket skräp, han sa ju mopedmotor, jag trodde ju givetvis han menade sachs :evil:
Nu är cylle och förgasare sålda och motorn inkörd, tog sin tid men det är ju inte sachs precis. :D
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tänkte herr Kules mesamma vid första bilden innan jag bläddrade nedåt och fick svaret.

Gaffelns utseende är typiskt för märket och jag minns den från bilder ur motortidningar när man var femton. Man hade ingen aning om Hercules då bara nåt utländskt märke från Tyskland trodde jag då. Skulle tro den firman satsade en del på tävlingar. Vinster där var mycket bra reklam. MCB 125:an är ett typiskt exempel. Man sålde i princip en tävlingshoj som var inreggad :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja-ha :D Där ser man, Hercules ! Men det hjälper Billykid dej med om det strular med måtåårn :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inga problem....att skruva med en riktig motor dvs SACHS... :D

Grattis Halvars...ser att du fått hem lite riktiga saker....men det är nåt som stör i ditt garge... staff_gemini-1.gif

PS enkelt att kolla års model på Hercules på Typskylen som bör sitta på ramen styrhuvudet röret
som framgaffel går igenom..om den finns kvar...hehe.. 8)

Den första mopeden är en Hercules som jag redan visste på framgaffel. Men nåt
är fel Tanken hör troligen inte till denna model utan till en K50RS års modell 68-69.
Själva mopeden, kåpor & ram troligen K50RX 70-71 års model enligt boklitteraturen.

Den med vita skärmar stämmer inte heller då den modellen inte finns med framgaffel som är på bild.
Med vita skärmar Modell K50 62-70. Framgaffeln från troligen Sprinter år 1970.

Den länst mot väggen ser jag för lite utav för att säja å uppskata nått om...PS men som jag sagt förut
så vad är det som är orginal när det finns hermeliner bland alla mopeder mm....än vad/det som finns på bild... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Moped & moped den där är i samma klass som en Zundapp (= motorcykel) :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Moped & moped den där är i samma klass som en Zundapp (= motorcykel) :sorry:
Hehe....Ler...då många av alla dessa Hercules, DKV, Puch nu svär ja igen
Zyndapp mfl från Tyskland är gjord för hastigthet på 50km... 8)

Men här i Svealand fick vi åka max 30km.... :roll:..nu mera med plastmoppe
tror jag polisen har sin gräns vid 42km sen går det för fort.. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Halvars

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni är kluriga ni, men en sak är säker och det är att det helt orginal moppar inga delar utbyta 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Halvars skrev:Ni är kluriga ni, men en sak är säker och det är att det helt orginal moppar inga delar utbyta 8)

Halvars du kan inte veta 100% vad som är orginal och att inga delar är bytta....
du har inte kunnat följa mopedens hela liv..syns att det skruvats på dom.. 8)

Säger inte att det är fel eller rätt..Det bara är så att den som vet det är han/hon
som satte ihop tillverkade den den från början på fabriken .... :D

Kolla typskylten..den finns ju alltid på helt orginal moppar eller hur. Där står som jag sa
tidigare års model och typ. Kul å hör vilka typer du har + årsmodeller i ditt garge...***ler**... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar