PUCH-60 skrev:Jag har en sån här axel kan det vara en sådan
Jag kollade i braxen pdfMCBkatalog men den sidan verkar saknas.
Men nu känner jag igen axeln och det måste vara den. Först satt kicken, sedan länkarmen (lika länkarmana på 3-hjul transportmopeden) som kopplas till motorn och sedan skjuts axeln in i en bussning på banksvingen. <!-- </EdIndex> --></div>
PUCH-60 skrev:Jag har en sån här axel kan det vara en sådan
Jag kollade i braxen pdfMCBkatalog men den sidan verkar saknas.
Men nu känner jag igen axeln och det måste vara den. Först satt kicken, sedan länkarmen (lika länkarmana på 3-hjul transportmopeden) som kopplas till motorn och sedan skjuts axeln in i en bussning på banksvingen.
Japp, stämmer ganska bra det! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bårra hål eller inte. Det bror på vad man har för resurser. Då menar jag att resurserna kan vara allt mellan en svetspepla eller tillverka en ny axel. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är det kanske inte en quickfix du är ute efter men jag praktiserade ett sätt när jag hade en Zündapp med trista splines på växelaxeln.
När den inte höll så tog jag av växelspaken, lade in två ståltrådar i resterna av splinesen och knackade tillbaka spaken och drog åt och körde vidare i en vecka eller så.
Förmodligen håller det inte för en kick men man kan ju alltid testa. <!-- </EdIndex> --></div>
Coolvette skrev:Nu är det kanske inte en quickfix du är ute efter men jag praktiserade ett sätt när jag hade en Zündapp med trista splines på växelaxeln.
När den inte höll så tog jag av växelspaken, lade in två ståltrådar i resterna av splinesen och knackade tillbaka spaken och drog åt och körde vidare i en vecka eller så.
Förmodligen håller det inte för en kick men man kan ju alltid testa.
Hmm... Tänker man så hade inte bryggaren fel <!-- </EdIndex> --></div>
Coolvette skrev:Nu är det kanske inte en quickfix du är ute efter men jag praktiserade ett sätt när jag hade en Zündapp med trista splines på växelaxeln.
Hmm... Tänker man så hade inte bryggaren fel
Jag menade inte att det var ett bra sätt men dock ett sätt som fungerade för mig för 35 år sedan... <!-- </EdIndex> --></div>