Behöver antagligen en lämplig förgasare, orginalets 8mm Bing kan väl knappast räcka?
Lutar åt en liknande fast på 12mm då jag inte vill att det ska synas att den är "viktkompenserad".
Finns det någon i forumet som har erfarenhet av den här cylindern? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns gamla jordfräsar med NSU motor med samma cylinder som till mopparna men jag tror dom är på 2,5hkr. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom var ju fläktkylda också, fungerar ju ändå men ser inte direkt ut som orginal . Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min svärfar har en sådan jordfräs, det var också samma tank som satt på NSU Quickly, tillochmed lackerad likadan i nån ljusgrön färg.Tror det sitter en 12 eller 15mm förgasare på den också. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipset men jag håller nog med HSE, det blir svårt att få den att se ut som "original"..
Men det var en riktigt läcker jordfräs <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För ett par år sedan hjälpte jag en kompis mamma med sin 15år moped, det var en NSU quickly årsmodell 1958, hon fick den ny när hon fyllde 15. Sommaren 1958 åkte hon och två kompisar moped från Eksjö till Hamburg, en liten nätt tripp och dom var tydligen borta i tre veckor. I nån liten by i tyskland skar cylindern på NSU moppen men som tur var fanns det en cykel och mopedhandlare i byn och han hade en ny cylinder liggande och helt plötsligt gick moppen betydligt bättre än innan. När jag fick hem moppen satt fortfarande den tyska cylindern på den och efter genomgång av moppen så startade den så snällt och den gjorde nästan 60 km/h, den var lite kul den quicklyn för den hade benkåpor. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När man snackar med dom äldre, dom som är äldre än jag alltså... , och som var femton någon gång på sextiotalet så säger många att NSU motorn var den enda mopedmotorn som gick och få fart på. Man får tänka på att grabbarna körde omkring på gamla trampmoppar inte Zundapp KS50 eller 4-petade Sachs då... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stämmer delvis, NSU fick en åthutning för att de gick för bra så de åtgärdade väl mycket och sista åren var de bland de slöaste istället. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkta en novis men vad är en Norskmoppe?
Det lutar nog åt att jag beställer från nsu-quickly.de.
Har också beställt därifrån men bara mindre grejor som handtag osv.
Det har funkat utan problem
Euron är ju ganska billig så det blir inte alltför dyrt .. <!-- </EdIndex> --></div>