BjörnK skrev:.....man tror att man befinner sig i ett kemiskt labb istället för i köket.
Bättre att ta rena (natur)produkter och äta lite mindre mängder av dem!
Vad blev det till kvällsmat?
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man så bara för ett litet ögonblick tror att den kost människan ätit (och fortfarande äter i vissa delar av värden) i miljoner år utan att ha blivit sjuka, idag skulle göra så stora skador på oss så rekomenderar jag att man läser boken "matresan".
Att t.ex jag själv inte går ner så mycket i vikt är för att jag fuskar för ofta.
måste också säga att jag har väldigt svårt för att tro på att äkta mat utan tillsatser skulle vara skadligt för oss.
dessutom klarar inte så många av oss av att ständigt vara hungriga och med lågkolhydratkost kan man vara ständigt mätt och ändå inte gå upp i vikt
läste förresten i DN att 23% av svenskarna äter lchf kost.
Denna sida är väldigt informativ.
http://www.kostdoktorn.se/
<!-- </EdIndex> --></div>

Att t.ex jag själv inte går ner så mycket i vikt är för att jag fuskar för ofta.
måste också säga att jag har väldigt svårt för att tro på att äkta mat utan tillsatser skulle vara skadligt för oss.
dessutom klarar inte så många av oss av att ständigt vara hungriga och med lågkolhydratkost kan man vara ständigt mätt och ändå inte gå upp i vikt

- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har läst och hört att: En riktig portion fusk tar kroppen två dygn att LCHF ska göra nytta igenkejsaren skrev:Om man så bara för ett litet ögonblick tror att den kost människan ätit (och fortfarande äter i vissa delar av värden) i miljoner år utan att ha blivit sjuka, idag skulle göra så stora skador på oss så rekomenderar jag att man läser boken "matresan".
![]()

-
- Lasse väss
- Forumsponsor
... Men men ..
man får sätta mål ! om ett½ kg får jag njuta av en skål spaghetti å köttfärssås .... och JÄVL... vad jag ska njuta denna skål/tallrik
Och straffet får jag bara ta
Det ÄR gottHasse skrev:Lasse väss skrev:En riktig portion fusk
Lät gott !

-
nja är inte säker på att jag håller med i kolesterolgrejen där... men lchf förespråkarna och kolesterolvarnarna är ju i olika skolor... jag har ätit lchf sedan oktober och på viktkontot har det minskat 12 kilo och jag är piggare än nånsin!! inta bara piggare för att jag väger mindr utan en jämnare blodsockernivå... och när man jobbar som jag inom gruvindustrin så har jag alltid trott att det är taskig luft och konstant mörker som gör att man slår pannan i turingen när man kommer upp och ska hem men det är fel! lunch halvtio och ingen riktig mar förän man kommer hem och efter taskig mellis kvart över 4 så slår man gärna ikull en timm eller 2 i soffan...men på lchf så funkar man hela dagen!! jag fick ju influensan här för 2 veckor sen och i min misär åt jag smörgåsar till frulle och lite fikabröd på frugans födelsedag... släppte lite på min inslagna linje...och idag har jag sovit på soffan... nja det blir en rejäl uppstramning av kosten för jag vet vad jag väljer.. <!-- </EdIndex> --></div>Raketsport skrev:Jag måste bara skriva och säga min mening om feta LCHF kosten, vissa kanske tappar vikt men det är pågrund av att man utesluter en viktig del av kostcirkeln, kolhydraterna och kroppen far illa av detta. Sedan kanske man väljer de snabba kolhydraterna som en snikers för att få energin som man faktiskt får av kolhydrater.Lasse väss skrev:Ät mer fett ! och absolut inget light eller 36% gräddekejsaren skrev:0 kg på 6 LCHF- månader men man släpper ju knappt inte en brakskit längreLasse väss skrev: Det var då de6,5 nu i morse ! Trots fusket i lördags
Och jag har INTE motionerat en sekund
Du såg väl min robusta frukost ! Karè med Bea-sås
förresten Lasse, jag provade och fräsa på lite savoykål när jag såg din meny men fasen va segt det blevfick du din mjuk?
Slå på vispgrädde (40%) och låt det puttra till grädden har reducerats så såsen blir tjock (ca: 10 min.. Det blir mjukt och lättätet
Var ganska nyligen på en hälsokontroll och kollade kolesterol, blodsocker osv och där berättade de att ökningen på blodfetterna (vilket ger hög kolesterol) är enorm och att vi kan vänta oss stora problem på några år med diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar.
Detta på grund av att alla nu använder t.ex. riktigt smör istället för hälsosammare flytande margarin med 80% olja. Till och med margarin är bättre för kroppen och hälsan (men lika gott är det inte)
Min lillasyrra är 23 år och har ätit LCHF en tid och använder aldrig produkter med lågfetthalt och hon har nu riktigt hög kolesterol.
men jag är ingen absolutist
nu blir det en liten Ardbeg Corrywreckan
samma här och inte bara för att lättare hålla vikten utan för att man mår bättre och får en jämnare blodsockernivå .kreidlertm skrev: nja det blir en rejäl uppstramning av kosten för jag vet vad jag väljer..
men jag är ingen absolutist

nu blir det en liten Ardbeg Corrywreckan
![flirt [flirt]](./images/smilies/slider_flirt.gif)