MCB 1293 E-type

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
MCB

MCB 1293 E-type

Inlägg av MCB »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Jag har dragit på mig en e-type som jag tänkte renovera.Bör antagligen vara en -75 eller -76? för jag har den hellackade tanken.
Vid en snabb överblick verkar vara ganska komplett, förutom signalhornet och kromlisterna på sadeln.Varvräknare och hastihetsmätaren sitter kvar iaf :D

Det tråkiga är att framgaffeln är riktigt glapp nere i benen,(är det någon som har erfarenhet som renoverat dessa?)

Sen att den undre lagerskålen (Art.nr 6115-8 ) är spräckt..Finns dessa att fåtag på eller att dom passar från någon annan modell?

Tack på förhand//MCB <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till köpet!

Jag har inte renoverat E-typens senare gaffel, men jag har stött på den och hört mycket om den. Vet att den hade tendens att ta in vatten i gaffelbenen och därför ofta rostat sönder i undre fjäderfästet. Vet endel som svarvat nya delar till gaffelbenen för att kunna få fason på detta.
Del 20. Klicka ytterliggare en gång på bilden då den öppnats för att se den i större format.
Bild

Lagerskålen är samma som till Compact och de flesta andra Crescenterna under den tid.

Komplett sats finns på http://norscand.jetshop.se/ sök på "styrlagersats MCB" så dyker den upp. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
MCB

Inlägg av MCB »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag får tacka så mycket för det!

Bara färgkoden till "21 Piratröd" att hitta då (än så länge vill säga... :roll: )

Bra sida med info ni har skaffat här!

Mvh/MCB <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar