tips på verkstad i göteborgsomr.
tips på verkstad i göteborgsomr.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Jag lackerade min crescent 1279 sommaren 2010 och var sommaren därpå med om en lättare olycka. Mopeden skadades vid olyckan. Ramen blev ganska sne och lacken skrapades på flera ställen. Bilisten blev "dömd" försäkringsbolaget skulle betala reparationerna för moppen.
Promblemet ör att jag har ringt runt till olika verkstäder men ingen vill ta på sig arbetet, vem skall jag vända mig till?!
//Karin <!-- </EdIndex> --></div>
Jag lackerade min crescent 1279 sommaren 2010 och var sommaren därpå med om en lättare olycka. Mopeden skadades vid olyckan. Ramen blev ganska sne och lacken skrapades på flera ställen. Bilisten blev "dömd" försäkringsbolaget skulle betala reparationerna för moppen.
Promblemet ör att jag har ringt runt till olika verkstäder men ingen vill ta på sig arbetet, vem skall jag vända mig till?!
//Karin <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men försäkringsbolaget måste ju ha nån som dom anlitar, fråga dom var du skall lämna in den. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skev ram, omlackering, totaldemontering/montering av moppen (för lack), säkert byte av ytterligare diverse smågrejer som blivit skadade (handtag, fotpinnsgummin o.s.v) ... Många arbetstimmar, och arbetstid är dyrt idag - dessutom brukar moppeverkstäder inte ha lackbox så det krävs en verkstad som skruvar och sedan lämnar bort grejerna för lackering till någon annan...
Tyvärr är det nog inte en verkstad som ska fixa den du letar efter, utan snarare en som bara räknar ihop var det kommer kosta att fixa den, skicka det kostnadsförslaget till försäkringsbolaget, och försäkringsbolaget svarar att det blir för dyrt i förhållande till mopedens värde så dom löser in den istället för att reparera den.
Jag kan ha missbedömt mopedens värde och reparationskostnaden, men baserat på det jag läst här är det i alla fall min bedömning. Jag vet ärligt talat ingen verkstad som någonsin riktat en skev mopperam (inte mer än småsaker som fästen och sånt iaf), det har blivit inlösen/skrot direkt när ramen varit skadad. Hemmapulare som kan lägga hur mycket tid som helst och kanske inte kräver perfekt resultat har andra förutsättningar, där kan både det ena och det andra fixas om bara kunskaperna finns. Jag hade ändå antagligen letat efter en frisk ram för byte om skadorna är för stora.
Om du skriver var i landet du bor (eller lägger till det i din profil på forumet så det alltid syns) kanske det blir lättare att tipsa om något företag i närheten som kan tänkas hjälpa till. <!-- </EdIndex> --></div>
Tyvärr är det nog inte en verkstad som ska fixa den du letar efter, utan snarare en som bara räknar ihop var det kommer kosta att fixa den, skicka det kostnadsförslaget till försäkringsbolaget, och försäkringsbolaget svarar att det blir för dyrt i förhållande till mopedens värde så dom löser in den istället för att reparera den.
Jag kan ha missbedömt mopedens värde och reparationskostnaden, men baserat på det jag läst här är det i alla fall min bedömning. Jag vet ärligt talat ingen verkstad som någonsin riktat en skev mopperam (inte mer än småsaker som fästen och sånt iaf), det har blivit inlösen/skrot direkt när ramen varit skadad. Hemmapulare som kan lägga hur mycket tid som helst och kanske inte kräver perfekt resultat har andra förutsättningar, där kan både det ena och det andra fixas om bara kunskaperna finns. Jag hade ändå antagligen letat efter en frisk ram för byte om skadorna är för stora.
Om du skriver var i landet du bor (eller lägger till det i din profil på forumet så det alltid syns) kanske det blir lättare att tipsa om något företag i närheten som kan tänkas hjälpa till. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för alla svar!
För att få reparationen ersatt måste jag lämna in moppen hos någon med f-skattsedel och sånt så det kan inte vara en privatperson.
Ramen är inte jättsne, bara lite då bilen träffade ena fotpinnen. Sedan har lacken skrapats på en skärm och på ena sidan så egentligen måste man kanske inte lacka om hela mopeden utan bara enskilda delar. <!-- </EdIndex> --></div>
För att få reparationen ersatt måste jag lämna in moppen hos någon med f-skattsedel och sånt så det kan inte vara en privatperson.
Ramen är inte jättsne, bara lite då bilen träffade ena fotpinnen. Sedan har lacken skrapats på en skärm och på ena sidan så egentligen måste man kanske inte lacka om hela mopeden utan bara enskilda delar. <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vadå bor??? Nu får du skärpa dig. (glad smiley) <!-- </EdIndex> --></div>
"kanske det blir lättare att tipsa om något företag i närheten"kejsaren skrev:det står ju inte att han bor därpangerva skrev:Står i trådrubriken!
Vadå bor??? Nu får du skärpa dig. (glad smiley) <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60