<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja. Det gick ju inte. Nya vevaxeln är grövre än den gamla längst ut, vilket gör att svänghjulet inte passar. Vad för svänghjul ska jag leta efter, är det någon speciell benämning på de nyare som jag antar bör passa?
Hur många olika modeller på svänghjul, bosch, finns det till Sachs 50/2? Har lånat det från flaka-motorn och det verkar fungera men jag måste ha tag i ett till denna motorn.
Kanske har någon ett att sälja?
Mvh ughel <!-- </EdIndex> --></div>
svänghjul Sachs med nytillverkat vevparti
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kedjetrans - kedja från pedalerna? Det sitter det i nu.
Då behöver jag således ett svänghjul från en nyare motor kan man säga?
Det ser ut som att brytarna öppnar i rätt läge nu men ni kanske redan vet svaret:
Kedjetrans, gamla tändplattan, nytillverkat vevparti samt svänghjul från en flakmopedmotor (då det gamla ej gick på axeln). Kan jag köra med detta eller kan jag behöva byta hela tändplattan till den från flakamotorn?
Köpte en motor idag så nu är jag ej längre ett svänghjul kort iaf. <!-- </EdIndex> --></div>
Då behöver jag således ett svänghjul från en nyare motor kan man säga?
Det ser ut som att brytarna öppnar i rätt läge nu men ni kanske redan vet svaret:
Kedjetrans, gamla tändplattan, nytillverkat vevparti samt svänghjul från en flakmopedmotor (då det gamla ej gick på axeln). Kan jag köra med detta eller kan jag behöva byta hela tändplattan till den från flakamotorn?
Köpte en motor idag så nu är jag ej längre ett svänghjul kort iaf. <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är ganska säker på du kan behålla tändplattan. 
Det såldes en hel sån magnet (svänghjul+tändplatta) du söker på Tradera ikväll. Den gick för 99 kr och jag ångrar jag inte var med där. Jag stekte pannkakor och plöjde i forumet vid den tiden istället...
<!-- </EdIndex> --></div>

Det såldes en hel sån magnet (svänghjul+tändplatta) du söker på Tradera ikväll. Den gick för 99 kr och jag ångrar jag inte var med där. Jag stekte pannkakor och plöjde i forumet vid den tiden istället...

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmpf. Den hade jag gärna tagit. Köpte en 50/3LS för 200 spänn så jag har väl lite delar iallafall. Fick med en membran cylinder hur är dom jämfört med orginal?
Jag får prova sen om motorn fungerar, det är ju bara resten utav mopeden kvar nu
Om man tänker sej som så att man har ekrar, kan man typ klarlacka dom eller på något annat vis rostskydda, tror inte det blir speciellt snyggt att lacka med t.ex. kromfärg. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag får prova sen om motorn fungerar, det är ju bara resten utav mopeden kvar nu

Om man tänker sej som så att man har ekrar, kan man typ klarlacka dom eller på något annat vis rostskydda, tror inte det blir speciellt snyggt att lacka med t.ex. kromfärg. <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är auktionen:
http://www.tradera.com/tandsystem-till-sachs-auktion_302510_175700128
Är du intresserad av endast ett svänghjul kan jag sälja ett likadant som i auktionen till dig. Det sitter förresten även ett sådant på min Crescent Raketare -62
Svänghjulet går att skicka i Posten lilla gröna påse för 30 kronor...
Grattis till köpet förresten... Membrancyllar är bra motorn blir stark som en oxe. Dom cylindrarna är populära!
<!-- </EdIndex> --></div>
http://www.tradera.com/tandsystem-till-sachs-auktion_302510_175700128
Är du intresserad av endast ett svänghjul kan jag sälja ett likadant som i auktionen till dig. Det sitter förresten även ett sådant på min Crescent Raketare -62
Svänghjulet går att skicka i Posten lilla gröna påse för 30 kronor...

Grattis till köpet förresten... Membrancyllar är bra motorn blir stark som en oxe. Dom cylindrarna är populära!

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det ett svänghjul med två avlånga hål i, passar det vevpartiet med grövre axelända och hur mycket skulle du vilja ha för det? 
Motorn var billig då den är ett objekt med bl.a. lite glapp vevparti och ramlager men förutom förgasare och fläkthjul verkar den komplett.
Mvh ughli <!-- </EdIndex> --></div>

Motorn var billig då den är ett objekt med bl.a. lite glapp vevparti och ramlager men förutom förgasare och fläkthjul verkar den komplett.
Mvh ughli <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
-