Apollo Fanfar - customobjekt kanske

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pälle

Apollo Fanfar - customobjekt kanske

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet inte om jag borde börja med några fler projekt nu då jag har så mycket ofärdigt :roll:

Jaja, svärgubben donerade en Apollo Fanfar med tvärstumt vevparti. Saknar en hel del delar så nån originalrenovering blir det inte. Tänkte mest bara ordna en fungerande motor till den och kanske blåsa på lite mer mattsvart...eller nåt. Har gott om sachsmotorer med kick så det blir konvertering till fotbrygga (som jag har liggande) om jag får fart på nån motor vill säga.

Håller som bäst på att riva i 2 st motorer som bägge har sina defekter. Blir en snikrenovering med rengöring och nya packboxar. Har aldrig rivit en Sachs förut :oops: så det är mest därför jag påbörjat ännu ett projekt :roll:

Såhär såg eländet ut iallafall.

Bild

Sen larvade jag mig lite med några delar från en gammal cykel och ett lyse från en lättviktare. Bara testar lite...ser lite konstigt ut eller hur?

Bild

Men som sagt, jag börjar med en motor så får vi se var jag hamnar. <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan nog bli tuff med lite kärlek. Gillar vit däcksida på en vit/svart lack. Väldigt diskret :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad sägs om att skrota pakethållaren för att accentuera det runda i designen? Kul projekt! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Tomas
Forumsponsor

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det funkar väldigt bra med styret och lyktan, tycker jag.
/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tomas skrev:Det funkar väldigt bra med styret och lyktan, tycker jag.
/Tomas
Ja styret har jag inga problem med alls. Lyktan däremot känns ju nästan 40-tal och sitter lite för högt upp och långt fram så den får jag göra nånting åt tror jag..... Ska prova med en annan tank också, den här har ju massa plåtar i fram och bakkant... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en 2000 tank hade ju vart som pricken över å! :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Leone skrev:en 2000 tank hade ju vart som pricken över å! :lol:
Ja jämarns, har du någon över? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du har väl ngt gammalt lik stående du kan plundra på tanken? va tror du om min compact då?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

NiklasHögberg skrev:du har väl ngt gammalt lik stående du kan plundra på tanken? va tror du om min compact då??
Nej, aldrig att jag plundrar mitt vrak :shock: Har du nån tråd om compacten? Hittar den inte, har för mig att jag har sett bilder nånstans...... <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har lekt lite mer, provade en annan tank åsså sänkte jag sadeln max.

Vet inte vad jag tycker faktiskt....

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den kan bli riktigt cool den där. riktigt bus stuk. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

NiklasHögberg skrev:den kan bli riktigt cool den där. riktigt bus stuk.
Ja det finns potential. Blir isåfall till att lacka tank, gaffel och sving mattsvart, de vita partierna på skärmarna funderar jag på att göra guldmetallic 8) Eller kanska ska gaffeln vara guld också. Efter bilden togs har jag flyttat bakhjulet lite längre bak, såg bättre ut.

Får se vad som händer i vinter.

Hur går det med din compact och 2013 då? Länge sedan det bilduppdaterades nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag tycker du ska ta bort pakethållaren, som någon sa tidigare <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->flytta bak sadeln, flytta ner lyset till styrlåset
o så vinkla ut gaffeln lite o så ett halvhögt aphängarstyre :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bilduppdaterade ju min tråd me compacten igår kväll. min 2013 står de still med just för tillfället. ska renovera gaffeln till den dessutom. ska nog ta med den te jobbet imorgon o pressa isär de rostiga eländet. så man kan få färg på den me. ska försöka få den på hjul ganska snart e tanken. men de går ej fort hehe . <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar