Lasses DKW (Saab-dräparen)

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag tog jag en sväng runt i byn, solen sken, livet lekte,... när jag åkte förbi Grannas. ( Hästtillverkningen) så vinkade folk och visade tummen upp ! ett par Holländare? hann ta nåt kort med kameran innan jag ylade förbi :lol:

Parkerade sedan hemma på gården, efter ca: 2 timmar knackade det på dörren och två tyskar som ville titta på bilen och fotografera, damen ville också titta i mode- tidningarna som låg i bakfönstret :lol:

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Idag tog jag en sväng runt i byn, solen sken, livet lekte,... när jag åkte förbi Grannas. ( Hästtillverkningen) så vinkade folk och visade tummen upp ! ett par Holländare? hann ta nåt kort med kameran innan jag ylade förbi :lol:

Parkerade sedan hemma på gården, efter ca: 2 timmar knackade det på dörren och två tyskar som ville titta på bilen och fotografera, damen ville också titta i mode- tidningarna som låg i bakfönstret :lol:

Bild

Bild

stilpoäng till Lasse...tidningarna var ju pricken över i ett... :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Lasse väss skrev:Idag tog jag en sväng runt i byn, solen sken, livet lekte,... när jag åkte förbi Grannas. ( Hästtillverkningen) så vinkade folk och visade tummen upp ! ett par Holländare? hann ta nåt kort med kameran innan jag ylade förbi :lol:

Vilken skönhet
Kul med "självraggande" bilar , brudarna står väl i kö för en åktur :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
HSE

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade ju en vit DKW F12 1964, den hade 40 hästar jämfört med dina 34 i orginal. Min hade också separatsmöjning så man slog tvåtaktsoljan i en behållare i motorrummet istället för i tanken, minns inte om juniorn hade det. Kände då en kille som hade en vit cabbe, den hade 45 hästar. Mvh HSE, <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt...Lasse....Impad av putsningen då jag sett den matt + tråkigt..:(

Den verkligen skiner å glänser..... mistick_yes.gif slider_score.gif slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fin bilhandlarputs, grattis Lasse :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såå söööt. staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket fint!
Extra roligt att se att den är från Storhedens bil, mina hemtrakter. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
HSE

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På tal om DKW så har jag ett minne från lumpartiden. Jag gick i permisriggen på väg mot järnvägsstationen på lördagen. Skulle ta tåget hem. Då stannade en man och frågade mig om jag visste någon som skulle till Göteborg. Jo jag! Får jag se körkortet, jag visade upp det. Har du lust att köra hem en bil jag köpt här åt mig sade han, jag kör före i min egen. Visst, det var ju gratis hemresa. Bilen var en DKW 3-6 och gick som tåget, jag stannade på vägen och plockade upp 2 liftande kompisar också. Men när vi kommit halvägs så stod polisen och vinkade in oss på en flygande! Jag såg bara en glimt av bilägaren som försvann i väldig fart. Så där stod vi utan papper i en okänd bil ägd av en okänd bilhandlare.... Men så såg jag att polisera hade fullt upp och ingen tittade på oss så diskret körde jag framåt och ut från kontrollen. Längre fram väntade bilägaren på en ficka och undrade hur det gått. Jag berättade att vi slank iväg utan kontroll vilket han blev väldigt nöjd över....Mvh HSE <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:lol: :lol: det var nog tur det verkar det som :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
HSE

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, jag misstänkte en stund där att jag skulle bli sen hem...Bilhandlaren såg ju hur vi blev invinkade men inte kom han till hjälp! Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

HSE skrev:Ja, jag misstänkte en stund där att jag skulle bli sen hem...Bilhandlaren såg ju hur vi blev invinkade men inte kom han till hjälp! Mvh HSE.
Ja, fy 17 för sådanadär bilnasare 8) :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla denna DKW http://www.blocket.se/gavleborg/DKW_Skapvagn_F800_Maste_ses_45601961.htm?ca=15&w=3

:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: :shock: :lol:

Den ska vi kolla upp lite :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den står i vw garaget i gävle och grundplanen var att sänka den och förse den med en 2332cc maskin(vw) ....kanske var lika bra att det inte blev så... tror det var en del snack oxå..och liten verkstad... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar