<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur får man lite stake i HVA:s Äggmotor?Den förhatliga slidmatade, som man så nogsamt undvek,när man biologiskt var 15 år.
Den här går nog lika sakta på 2:an som på 1:an.
Avgassystemet är ursotat och den startar lätt men varvar uselt.
Som den är nu får jag starta minst en timma tidigare än mina kamrater på nästa rally.
HJÄLP!!!!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Viktkompensera " Äggmotor"????????
Re: Viktkompensera " Äggmotor"????????
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
He he... Jag söker också info om denna"kära"men fina motor! <!-- </EdIndex> --></div>p806 skrev:Hur får man lite stake i HVA:s Äggmotor?Den förhatliga slidmatade, som man så nogsamt undvek,när man biologiskt var 15 år.
Den här går nog lika sakta på 2:an som på 1:an.
Avgassystemet är ursotat och den startar lätt men varvar uselt.
Som den är nu får jag starta minst en timma tidigare än mina kamrater på nästa rally.
HJÄLP!!!!!!!
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har haft en Roulette med den motorn, gick ca 40 km/h otrimmad. Gör så än i dag.
Jag skulle spara den motorn du har, cylinder och vevaxel/slid börjar bli svårt att få tag i.
Om du ska trimma en äggmotor, vilket dom inte lämpar sig för, så skulle jag skaffa en "modernare" med förgasaren på cylindern. Jag har en sådan med dragen plugg, 15 mm Bing, borrad till 41 mm med modernare typ Sachsavgasystem som gör ca 55km/h.
Något jag inte gjort men som nog är möjligt är att köpa de nya flinta trimcylindern med förgasare och sätta på en äggis, vet inte vad resultatet av denna operation blir.
http://www.rnmotor.eu/husqvarna-trim-delar/husqvarna-flinta-5-hk-trimsats.html <!-- </EdIndex> --></div>
Jag skulle spara den motorn du har, cylinder och vevaxel/slid börjar bli svårt att få tag i.
Om du ska trimma en äggmotor, vilket dom inte lämpar sig för, så skulle jag skaffa en "modernare" med förgasaren på cylindern. Jag har en sådan med dragen plugg, 15 mm Bing, borrad till 41 mm med modernare typ Sachsavgasystem som gör ca 55km/h.
Något jag inte gjort men som nog är möjligt är att köpa de nya flinta trimcylindern med förgasare och sätta på en äggis, vet inte vad resultatet av denna operation blir.
http://www.rnmotor.eu/husqvarna-trim-delar/husqvarna-flinta-5-hk-trimsats.html <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade tre mopeder under tonåren, en stockholmare med sachsmotor, en dakota och avslutningsvis en väldigt gubbig husqvarna. Det enda bestående minnet av Husqvarnan var att den var väldigt lättrimmad. Bara att fila upp hålet i sliden. Det var mkt enkelt och gav omgående god effekt.
För övrigt så är ett fritt utblås viktigt men det verkar vara kontrollerat.
vh
Bolt
Återfallsmopedist <!-- </EdIndex> --></div>
För övrigt så är ett fritt utblås viktigt men det verkar vara kontrollerat.
vh
Bolt
Återfallsmopedist <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län