<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tänkte jag skulle visa min släktings fina mcb e-type.
Motorn är 4 vxl ( hkb ?? kommer inte ihåg benämningen) 80cc cylinder. go-kart förgasare. Han ångrade sig att han valde svart avgassystem istället för kromat men det har han säkert bytt i dagsläget ? Måste fara förbi där någon dag och se hur alla projekt går
När vi var och provkörde den så började den gå dåligt , det visade sig att veven vridit sig så det var tur han slog av. Bytte sen till samarin vevstake så nu funkar det som det skall.
Han har även en solfjädertopp men den tar i rambenen så det fick bli denna topp istället.
Här film från testkörningen för ca 3 år sen idag. veven knasade ur på slutet så det blev inte mer.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi har sett den testkörningen tidigare och jag komenterade raset då. Innan han visste vade det var. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:Snygg E-type!
Såg först nu att du är från Umeå. Har vi träffats någon gång?
Näe vi har nog inte träffats. Dom flesta som har motorintresse brukar veta vem jag är . Hjälper hot-rod klubben Nailheads så jag är mycket runt hotrods och custom bilar . Haft hand om camaro club sweden i norr massa år . Gjorde sävarturbo forumet så då finns jag runt turbobilar och dragracing mm . Frilansar för motortidningar .. har oftast en kamera i handen <!-- </EdIndex> --></div>
Näe vi har nog inte träffats. Dom flesta som har motorintresse brukar veta vem jag är . Hjälper hot-rod klubben Nailheads så jag är mycket runt hotrods och custom bilar . Haft hand om camaro club sweden i norr massa år . Gjorde sävarturbo forumet så då finns jag runt turbobilar och dragracing mm . Frilansar för motortidningar .. har oftast en kamera i handen
Då kanske du brukar du vara på Krantz Challenge i Vännäs? Är nästan "folk blind" själv, för jag har också alltid kamera i handen ser nästan bara eventen genom linsen.
Jag har en fråga, är det du som fotade Dennie Hanssons spelning i en kyrka för några år sedan? <!-- </EdIndex> --></div>
Näe vi har nog inte träffats. Dom flesta som har motorintresse brukar veta vem jag är . Hjälper hot-rod klubben Nailheads så jag är mycket runt hotrods och custom bilar . Haft hand om camaro club sweden i norr massa år . Gjorde sävarturbo forumet så då finns jag runt turbobilar och dragracing mm . Frilansar för motortidningar .. har oftast en kamera i handen
Då kanske du brukar du vara på Krantz Challenge i Vännäs? Är nästan "folk blind" själv, för jag har också alltid kamera i handen ser nästan bara eventen genom linsen.
Jag har en fråga, är det du som fotade Dennie Hanssons spelning i en kyrka för några år sedan?
Näe har fotat 2 bröllop/ spelning men inte någon Dennie. Jo brukar vara på dom flesta event som tex Krantz i Vännäs / Övik . Hjälper Övikarna med bilar/fordon på 1 maj showen. Är som överallt Även med-hjälp åt TV4 lokalt (motorbloggen) , Umeå C (centrumutvecklingen) ... mm mm . Vi lär nog mötas så om inte annat får jag komma och säga hej <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha, då har vi nog gått förbi varandra en massa gånger.
Brukar själv vara på SHRA och dessutom alltid på Krantz eftersom jag fotar för museet. Då kanske det var vi som möttes i spiraltrappen på röda huset i somras för att fota vy över Motormuseet.
Känner till en annan frilansare som gör motorrep. Men han fotade den spelningen som jag nämnde.
PM'a eller maila mig gärna prisuppgifter för fotografering vid motorevent. josefine@raketsport.com <!-- </EdIndex> --></div>