Uddevalla 20 april

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
johan_puch

Uddevalla 20 april

Inlägg av johan_puch »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar på om man skall planera in en resa dit. Någon som har erfarenhet av denna marknad? <!-- </EdIndex> --></div>
Söker med ljus och lykta efter en Florida 1970 till 1972.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Brukar vara jättebra men det är ju ute så man brukar få ha bra med kläder.
Regnar det är det ju inte kul förstås <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
johan_puch

Inlägg av johan_puch »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då tar vi nog och avlägger en visit ändå. <!-- </EdIndex> --></div>
Söker med ljus och lykta efter en Florida 1970 till 1972.
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Brukar vara en bra blandning på utbudet och framförallt så är det ju nära för mig, inte många marknader man kan åka moppe till! :D <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaså du är från Lilla Edet? :)

Där finns landets enda Lawaczeckturbin på Vattenfalls kraftstation i Göta älv. Det är en egendomlig vattenturbin som jag tror konstruerades på 30-talet. Googla får du se....

Där är en annan egenhet också för det lär inte finnas några intagsgaller så en mindre båt kan nog slinka in i turbinerna... :shock:
  • Bild
<!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Jaså du är från Lilla Edet? :)

Där finns landets enda Lawaczeckturbin på Vattenfalls kraftstation i Göta älv. Det är en egendomlig vattenturbin som jag tror konstruerades på 30-talet. Googla får du se....

Där är en annan egenhet också för det lär inte finnas några intagsgaller så en mindre båt kan nog slinka in i turbinerna... :shock:
  • Bild
Då har man ängnat en stund till att läsa om sin hembyggd, tack för tipsen! <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har inte varit i Lilla Edet eller nånstans åt det hållet, närmast är väl utanför Borås för min del....

Däremot köpte jag den här boken för något tiotal år sedan och som jag läste noga från pärm till pärm och vissa avsnitt flera gånger.

Men idag tror jag inte den boken finns att köpa längre. Bengt Spade och Lasse Brunnström gjorde tre böcker i ämnet och jag har två av dem. 8)

http://books.google.se/books/about/De_Svenska_vattenkraftverken.html?id=7l9aAAAACAAJ&redir_esc=y <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Uddevalla? Är marknaden tillbakaflyttad dit från Backamo eller är det en ny? :?: <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

Lolalola skrev:Uddevalla? Är marknaden tillbakaflyttad dit från Backamo eller är det en ny? :?:
Nej då, Uddevalla veteranmarknad är fortfarande på Backamo...
Kanske lite otydligt och förvirrande men här finns lite mer info:
http://www.rrw.se/?PageID=175
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

samma ställe som OSW eller?
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

P-plats.se skrev:
Skönt, då slipper jag vara orolig för att det skall vara alldeles tomt och att jag skall behöva köra upp till Fridhem i morgon. :D
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

cobra karlsson skrev:samma ställe som OSW eller?
...antar att du menar A-bombers Old style weekend för det är också på Backamo.
Väl värt ett besök för er som inte varit där!
http://www.a-bombers.com

Lolalola skrev:
P-plats.se skrev:
Skönt, då slipper jag vara orolig för att det skall vara alldeles tomt och att jag skall behöva köra upp till Fridhem i morgon. :D
...då finns det risk att vi ses, åker själv flakmoppe om man hittar nåt kul att köpa!
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

Det gör vi nog då, fast jag blir ju tvungen att åka bil... Fan jag borde suttit i den redan nu. :)
johan_puch

Inlägg av johan_puch »

Nyss hemkommen därifrån. Ingen höjdare men blev typ okej ändå. Hittade en kick till Racingen med pefekt krom som blev kalasfin efter ett varv autosol för hundring och sen en bra kopplingskorg. Lyckades dock inte hitta någon växelspak.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

Bästa marknaden på länge! Jag nöp åt mig en (om man jämför med hur dom brukar se ut) riktigt skitfin Zündapp 70-74-tank för fem hundra spänn, en hundramätare för en spottstyver och lite andra käcka grejor som kan vara bra att ha. Bland dessa fynd kan nämnas en skum fyrkantig hastighetsmätare som bör kunna användas på en Alabama, diverse hjulaxlar plus drev- och bromsgrejor till Zündapps magfälgar, tanklock till e-type, några snygga NKG-tändhattar, två bromspaddor fram till Puch och ett par högtalare.

Om dessutom man lägger till det att jag sammanstrålade med en traderakille som kånkade iväg med min F50-ram så gick det nästan med vinst.
Skriv svar