Crescent 1145. under omvårdnad

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:tyvärr är dom nytillverkade packningarna 0,15 - 0,20 mm tjockare än den gamla orginal blockpackningen. så om du inte hittar en nos packning så behöver du shimsa i alla fall. vissa packningar kan gå att dra ihop om man blöter dom i vatten så dom blir mjukare.
så det kan vara värt att prova om den blir tät med gamla packningen. om den höll att ta isär.

erlan
då motorn endast hade glapp på utgående axel så shimsa ja den sedan ihop med gammal packning som ja säkrade med lite flänstätning. det bör funka motorn är påfylld med olja och verkar ej läcka. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det var ju bra du kunde rädda gamla packningen. ibland går dom av så en bit av packningen sitter på ena blockhalvan och en bit på den andra.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

erlan skrev:det var ju bra du kunde rädda gamla packningen. ibland går dom av så en bit av packningen sitter på ena blockhalvan och en bit på den andra.

erlan
jo oftast brukar det vara så. men nån gång ska man ha tur me grejerna. väntar med spänning på o få hem resten. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hämtat hem ramen idag. samt de andra delarna ja ville ha i grått. ingen superfinnish då den ej spacklats. en plåt fick ett pyttehål vid blästring men ja lät den lackas tills vidare. moppen kommer få ett fint bruksskick som det ser ut. fick även fatt på nya genomslagsgummin som skall vara under bottenlänkarna fram. sedan ett nytt lagersäte till styrstammen.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
simme42

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skapligt lång styrstolpe :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

simme42 skrev:Skapligt lång styrstolpe :D
jo den räcker gott o väl. ska bli skoj o kunna bygga ihop detta. skall posta bromsstagsnäsorna till dig också simme. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag förstår inte,varför inget underjobb innan lackering :?:
Slipning och spackling på dom där prylarna fixar du väl på en vecka.
Med ditt tempo är ju denna klar innan snön har smält ändå :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
NiklasHögberg

selma skrev:Jag förstår inte,varför inget underjobb innan lackering :?:
Slipning och spackling på dom där prylarna fixar du väl på en vecka.
Med ditt tempo är ju denna klar innan snön har smält ändå :wink:
spackla e inte min grej samtidigt e de svårt o spackla inför pulverlacken eftersom dem härdar i 200 grader ungefär. tills vidare duger detta då den fott en broms nu mot rosten. men lite förvånad vart ja att delarna faktiskt var galvade. lite galvsläpp uppstod vid blästring men nu har delarna fått färg. denna färg kan man ha som lite slipgrund om man mot förmodan vill spackla upp inför en finare lack. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Pälle skrev:Kul :D
jajjemen skoj o få hem lite saker. o närmare helgen kommer ev mer delar. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pratade just med lackerarn. inga mer nylackade delar idag tyvärr :( :( <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tog med mig gaffeln in idag o monterade ihop fjädringen. fick friska saker av simme. sedan fann ja nya gummin som sitter undertill när dem fjädrar ut. nu saknas bara fina plåtar att sätta dit. håller tummarna nu att det kommer ett lass vira delar till veckan så projektet kan komma igång på allvar.

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
simme42

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser ju bra ut om allt går bra kan du ju ut och sladda i snön innan den försvinner <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

simme42 skrev:Det ser ju bra ut om allt går bra kan du ju ut och sladda i snön innan den försvinner
gatorna här är mer eller mindre snöfria nu så de blir ej mkt sladda. hoppas ja får delar till veckan så ja kan börja klä på den lite plåt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

NiklasHögberg skrev:tog med mig gaffeln in idag o monterade ihop fjädringen. fick friska saker av simme. sedan fann ja nya gummin som sitter undertill när dem fjädrar ut. nu saknas bara fina plåtar att sätta dit. håller tummarna nu att det kommer ett lass vira delar till veckan så projektet kan komma igång på allvar.

Bild

Bild

Hmmm skärpning nu va Nicklas....framgafel ser ut som gått i en sten...kros... :(

Du kan bättre ...det vet jag... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar