Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kejsaren skrev:Vad vill den här säljaren egentligen
jag fattar inte alls :shock:
han har annonserat flera gånger likadant :roll: :roll:

http://www.blocket.se/goteborg/Veteranmoped__samling_Z_ndapp_KS_50_100_125_38548101.htm?ca=10&w=3
Han har massor av grejer till salu verkar det som och specar inte alltid vad det är som eg. säljs. Annonserar nästan alltid i Classic Motor. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->NY ISDT! :shock:

http://www.blocket.se/goteborg/MCB_125_isdt__74___NY__Ej_kord___45735902.htm?ca=2&w=3
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fick ta fram haklappen,tur att det inte var en tidigare med andra tanken,då hade det varit ännu bättre. tycker mer om dom <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det står alltid Monark på dem när det gäller potenta grejor. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

Raketsport skrev:
kejsaren skrev:Vad vill den här säljaren egentligen
jag fattar inte alls :shock:
han har annonserat flera gånger likadant :roll: :roll:

http://www.blocket.se/goteborg/Veteranmoped__samling_Z_ndapp_KS_50_100_125_38548101.htm?ca=10&w=3
Han har massor av grejer till salu verkar det som och specar inte alltid vad det är som eg. säljs. Annonserar nästan alltid i Classic Motor.
Är inte det "Örjan i Bohus" som han kallade sig för några år sedan? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->F:n va läckert :shock: En polare hade en lika när vi var 16.. gick som ett jehu. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
HSE

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror inte det är Örjan, han har jag handlat av ibland så jag känner han lite. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror inte Örjan har någon samling.
Han bor inte i innerstaden heller. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Suzuki 50 cc 80tal, 2000:-
http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_50_cc_80tal_45153974.htm?ca=6&w=3
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

ja fy fanken fick ju sätta på mig en haklapp...*dreggel* *dreggel* :drewl: :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket läcker, vill ha! (eller i alla fall provköra) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle inte bli förvånad om det är en sparad lotterivinst från den tiden. För det var väl knappast någon som köpte en sån. Jag minns ingen här i Kalmar och jag var aktiv perioden -70 till -73. Däremot var det många reportage i MC-Nytt och stora annonser som MCB alltid hade då. Tror inte det såldes särskilt många i Sverige men däremot kan jag tänka mig det exporterades ett rejält lass av dom till Amerika. Jag har fått för mig dom gillade svenska crosshojar och är man sen fullskiten med pengar så är det ju inga problem....

Jag tycker det är intressant det här med MCB:s moped och MC program. Det är som dom återuppstått från de döda och helgonförklarats. Blivit heliga och oförstörbara.

Jag måste vara ärlig och erkänna att jag vill inte ha den. Möjligen om jag kunde sälja om den och säkert tjäna en hacka. För vad ska jag ha den till? Den går ju inte att använda för då är den inte ny längre... Det skulle i så fall vara att baxa ner den i källaren och bädda in den i kuddar och gamla lakan. Men till vilken nytta? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en kompis körde monark 125a endurocykel som bruksfordon -78 - -80.
men om det var en ISDT eller nån annan modellvariant vet jag inte.
jag har ingen koll på vad som skiljer.
och min gamla mopedhandlare på -70 talet har kvar sin som han haft sen den tiden. men det var tydligen inte ISDT-varianten. jag sa nåt om ISDT när jag tog vägen förbi och visade min nyrenoverade erlan, och han svarade tyvärr inte. en sån kan man bara drömma om idag.
(han har ochså kvar 1240/1248 compacten han åkte till jobbet på)

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här Husqvarna 125CR -72 hade jag på sjuttiotalet och som jag renoverade upp från skrot i lådor. Ny delar inköptes från Eneqvist Motor, ram, tank, skärmar mm smådelar inte särskilt dyrt då. Sedan reggade jag in den och körde lite på gatorna men den var inget kul och köra. Det bara rusade och brölade från luftrenaren. Har för mig det var alldeles för många växlar också.... Vem jag sålde den till har jag glömt. Det är heller ingenting jag vill ha tillbaka, det var en hoj enbart gjord för motocrossbanor...
  • Bild
<!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

56:an skrev:Tror inte det såldes särskilt många i Sverige men däremot kan jag tänka mig det exporterades ett rejält lass av dom till Amerika.
Dom är extremt populära i USA, likaså HVA crossarna. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar