hugger i växellägena

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sachsmotor som rycker...Ojojoj,,, det är en fråga om att dom tunna små distansbrickorna/shimsbrickor i olika tjocklekar sitter rätt så att motorn
känns tät och fin i alla ledder + att alla drev är felfria och utan onormala nötningar respektive att kopplingskorgen ej har fått dom nötningar som uppstår efter otaliga mil på grusvägar och kostigar.
Trust me,I´m the best .Or the beast..... :lol:
Man känner ju efter några hundra meter om kopplingen rycker och då
kan man testa att fylla en kork atf-olja i motorn,OBS jag rekomenderar ej långvarig körning med denna blandning - bara för att eliminera vad som felar...Ä jag bäst så säj. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
harleyman53

Inlägg av harleyman53 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->JAG HAR RÄKNAT UT ATT DET HANDLAR OM EN SLITEN VXL! JUST NU HAR JAG SATT EN FJÄDER PÅ VÄXELFÖRAREN SÅ ATT HAN STANNAR I 2 AN DÅ JAG KÖR, MEN DET RYCKER LTE I ALLA FALL. KOPPLINGSKORGEN ÄR FELRI MED NYA MELLISAR. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->detr verkar som dina drev e slitna i mptorn tapparna som sticke ut från dreven e nog slut kanske. men ja säger ej för mkt så har ja inte gjort bort mig o pratat i nattmössan. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar