Crescent 1145. under omvårdnad

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det var väldigt grovt :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad petiga ni är grabbar, det är den som äger grejorna som bestämmer :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:
NiklasHögberg skrev:tog med mig gaffeln in idag o monterade ihop fjädringen. fick friska saker av simme. sedan fann ja nya gummin som sitter undertill när dem fjädrar ut. nu saknas bara fina plåtar att sätta dit. håller tummarna nu att det kommer ett lass vira delar till veckan så projektet kan komma igång på allvar.

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Hmmm skärpning nu va Nicklas....framgafel ser ut som gått i en sten...kros... :(

Du kan bättre ...det vet jag... 8)
om du sett rostangreppen på den så kan du nog begripa att den ser ut som den gör efter blästring. spacklar ej då ja avskyr det kladdandet samt att de ej håller för pulverlack. så tyvärr kan ja ej bättre. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

alf-johan skrev:Vad petiga ni är grabbar, det är den som äger grejorna som bestämmer :wink:
nog e de så. DanL samt hans kompis har vart här o synat lite av mina saker ja grejar med. gaffeln får se ut som den gör nu. huvudsaken e väl att ja räddat mopeden. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->väntar ivrigt på resten av mopeden. men ja tog in framljuset idag o tvättade upp det lite. bra bruksskick på bitarna,

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHogberg

Inlägg av NiklasHogberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ut på detta viset just nu:

Bild

Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjusigt vardagsrumsmek! Om jag hade kunnat lägga in en avatar så hade det varit en "tummen upp" <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir ju snyggt som fanken Niklas... :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHogberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->projektet flyter på sakta men säkert. vart att få på locket på bagagen idag med dess gångjärn. sedan en skruv specialgjord av simtus för o kunna fästa ett gängat järn att skruva stängskruven i som egentligen är kåpskruv till F50.

Bild

Bild

P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt roligt att följa denna renovering, en dröm-moppe för mig! <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag håller med, en riktigt spännande modell med stor vill ha faktor! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

P-plats.se skrev:Riktigt roligt att följa denna renovering, en dröm-moppe för mig!
Den blir snart till salu, vänta bara tills Niklas är klar. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHogberg

pangerva skrev:
P-plats.se skrev:Riktigt roligt att följa denna renovering, en dröm-moppe för mig!
Den blir snart till salu, vänta bara tills Niklas är klar. :D
Denna är en spara moppe precis som min Maraton som herr Angervall vill komma åt. haha <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHogberg

skoj att ni gillar mitt projekt. tyvärr inget gjort ikväll då ja vart flytthjälp. men ja har fått hem kederlist så ja kan montera bakskärmens sidor. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->konstigt nog e ja inloggad i en av jobbets datorer och kommer åt mitt rätta alias som e grundaren av denna tråd. men i andra datorer e de stopp på grund av ö i mitt alias. men de skall nog ordna sig med tiden. hur som helst så bygger ja flitigt. karossen baktill är klar mer eller mindre. skall dra kabel till belysning bara. bild kommer ikväll på skapelsen. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar