Lordhelmet skrev: Sachsförgasarna kan å andra sidan få för sig att flöda över utan att det är nåt fel, flottören hänger sig. Fixas enkelt genom att stänga kranen och köra tomt på soppa i gasaren, när du öppnar kranen igen brukar flottören gå i läge, lycka till!
Ja ännu en kvalitets-stämpel från Sachs...
Du menar väl BING <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Problemet kvarstår. Flottören verkar dock flyta upp fint, verkar som den sluter tätt också. Tycks alltså inte vara problem där.
Kan det då helt enkelt ha med inställning av t.ex. munstycket att göra? Upprepar också frågan i första inlägget, hur många varv ska ett ställbart munstycke skruvas på ett ungefär? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag brukar vanligtvis få öppna ungefär 1,5 varv på mina ställbara om dom nu inte har nåt knas. Ha alltid nålen iskruvad max när du monterat ett ställbart för att undvika att du "plattar till" toppen vid fastskruvandet eller i klarspråk: dra inte åt för hårt! <!-- </EdIndex> --></div>
Moppen är numera igång igen. Bytte flottören för säkerhets skull och skruvade in munstycket å vips så var saken biff! Nu väntar jag bara på lite mera vår...
Lordhelmet skrev: Sachsförgasarna kan å andra sidan få för sig att flöda över utan att det är nåt fel, flottören hänger sig. Fixas enkelt genom att stänga kranen och köra tomt på soppa i gasaren, när du öppnar kranen igen brukar flottören gå i läge, lycka till!
Ja ännu en kvalitets-stämpel från Sachs...
Nu är det väl ändå BING du ska gnälla på ..
Rexxy fixa till den overkliga rubriken på tråden <!-- </EdIndex> --></div>
Moppen är numera igång igen. Bytte flottören för säkerhets skull och skruvade in munstycket å vips så var saken biff! Nu väntar jag bara på lite mera vår...
/Henke
Kanon! Skönt med enkla fel ibland. <!-- </EdIndex> --></div>