Trampor (Cykel el moppe ?

LasseVass

Trampor (Cykel el moppe ?

Inlägg av LasseVass »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fina trampor sökes, dia utvändigt på gängan är ca 14mm
Ska va så fina som möjligt !!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
LasseVass

Inlägg av LasseVass »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är nu lite på G :) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har hittat ett par fina Union lägger in bilder senare ikväll. Det är en senare typ av stål med hela svarta fyrkantgummi längs med och med reflexer i.

Tycker du inte modellen stämmer med vad du tänkt dig får jag leta vidare det ska finnas fler... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
LasseVass skrev:Är nu lite på G :)

Salongsberusad eller? <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Duga eller leta vidare?
  • Bild

Bild

Bild
<!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyst som i graven verkar inte som dom pedalerna duger. Ska rota lite i garaget senare ikväll eller i morgon. Jag tror Lasse vill ha lite mer gammaldags sort... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

56:an skrev:Tyst som i graven verkar inte som dom pedalerna duger. Ska rota lite i garaget senare ikväll eller i morgon. Jag tror Lasse vill ha lite mer gammaldags sort...
eller så är det stigbyglar han söker... :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Tofta

Inlägg av Tofta »

Raketaren skrev:
56:an skrev:Tyst som i graven verkar inte som dom pedalerna duger. Ska rota lite i garaget senare ikväll eller i morgon. Jag tror Lasse vill ha lite mer gammaldags sort...
eller så är det stigbyglar han söker... :mutt:
O grimma kanske... <!-- </EdIndex> --></div>
Med vänlig hälsning, Tofta.

1256 Champion lätt Bukkompenserad.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Heja Lasse.....jag rockar så grannen int kan sova nu...husen brevid..hhahahhah.....ROCK ON allt ramlar hos mig nu...***L***

Black Knights 20 Years Of Highlights an Blackouts

blue are you eyes......so think there is the loves.......blue eyes.

Ja va fylle butten ....med rock.....trampor nä ja ka gässsaaaa..
om du lysnar noga Lasse så hör Rock.....****L**** <!-- </EdIndex> --></div>
LasseVass

Inlägg av LasseVass »

Sorry Erland !! Har helt missat dina bilder , sedan blev det en massa annat snack här också märkte jag :o Hehe..

Svar: Ja ! dom måste vara av äldre sorten ! Denna moppe ska ju till ett museum sedan ! <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kollade lite mera i går kväll och hittade ett par till men dom var lika dom på bilden ovan. Det var inte så vanligt förr med den stora gängan på pedalerna. Av någon anledning kom standarden bli den mindre ½" gängan här i Sverige men det var på den tiden det fanns gränser och tullar. Men jag tror det räcker att komma till Danmark för den stora gängan ska bli den vanliga gängan även på gamla cyklar, sen tror jag den gällde allmänt i Tyskland, Holland, England m.fl. länder.

Är din moped en privatimport någon gång tidigare?

Jag vet jag har ett par pedaler till med 9/16 gängan och som ser mer gammaldags ut men dit kommer jag inte förrän efter påsk men jag kan kolla efter dem då. <!-- </EdIndex> --></div>
LasseVass

Inlägg av LasseVass »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK ! Det är till Ducatin, dom är sålda i Sverige, men importerade av en grossist 100st från Italien 1957 - 58 ? <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaså det var till Ducatin. Undrar hur de italienska konstruktörerna kände det när dom kände sig tvingade att använda tumsystemet?

Tur den inte är fransk dom hade garanterat vägrat. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

Hej!

Nu har jag hittat pedalerna jag tänkte på. Dom är inte jättegamla men det är den äldre typen med metall runt om och iklämda pedalgummin i mitten precis som pedalerna du visade.

Pedalerna är i skapligt skick men jag har inte putsat upp dom så det går att få dom finare än på bilden.

Det finns ett fel på den ena pedalen då axeln är krokig. Dock tror jag att jag kan rikta upp och iordningställa pedalen så den blir funktionsduglig igen.

Men detta gör jag inte förrän jag vet att du är intresserad och vill ha pedalerna.

Det är tyska Union pedaler så det är bra kvalitet. :wink:

Bild
Forumsponsor

Inget intresse? :(
Skriv svar