Crescent 1145. under omvårdnad
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->får skriva i mitt extra alias. det börjar likna mer o mer en moped. kaross på plats baktill. sedan monterade ja en motor plåt. frun putsade till styr samt sadelklämma o rengjorde styret också som vissrligen är risigt men de får va så länge, har inte råd o kasta ut massa pengar på den just nu utan renoverar snålt. har väl kostat 3200:- inkl inköp som den står nu.

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag känner igen bakdäcket, såg det närmare på en tidigare bild. Om jag ser rätt är det ett gammalt svensktillverkat däck Trelleborg eller Värnamo och dom är lite större än original mopeddäcken. Har för mig det är 4 lagers också men inte säker...
Satt det på mopeden eller har du köpt in det extra? <!-- </EdIndex> --></div>
Satt det på mopeden eller har du köpt in det extra? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
det däcket satt på mopeden vid köp. trelleborg bak samt värnamo fram. kanske lite torra men inte så spruckna utan dem har några mil kvar så ja kör på dem en stund. vore skoj o finna såna nya. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Jag känner igen bakdäcket, såg det närmare på en tidigare bild. Om jag ser rätt är det ett gammalt svensktillverkat däck Trelleborg eller Värnamo och dom är lite större än original mopeddäcken. Har för mig det är 4 lagers också men inte säker...
Satt det på mopeden eller har du köpt in det extra?
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ger er några fler foton på vad som gjorts ikväll. motorplåtar på. samt att motorn monterats tillbaka. lite si o så med alla plåtars passform men de va nog på de viset förr på dessa modeller med mkt plåt.

Uploaded with ImageShack.us

- Mopedersen
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
-
ja då har man ägnat några minuter åt objektet igen. vart att ge den namn dekaler så man vet vad den heter, sen monterades sittplats, wirear har köpts också så de börjar närma sig provstart. skall koppla det elektriska också.

-
-
glömde av en bild. fick ju hem 2 lite slitna men hela gaffelplåtar som monterats. vet att navet är slitet o fullt. men de står ja ut med, har ej råd att köpa NOS prylar till den, saker o ting är rena och hela iallafall. samtidigt vill ja inte kladda o måla naven. får slita flitigt på den sen så har den snart en patina som passar den bra.

Ser ju najs ut! Budgetrenovering de luxeNiklasHögberg skrev:glömde av en bild. fick ju hem 2 lite slitna men hela gaffelplåtar som monterats. vet att navet är slitet o fullt. men de står ja ut med, har ej råd att köpa NOS prylar till den, saker o ting är rena och hela iallafall. samtidigt vill ja inte kladda o måla naven. får slita flitigt på den sen så har den snart en patina som passar den bra.

-
den går att öppna skapligt mycket innan det tar i. behöver ju ej upp så himla mkt. inget mega utrymme under då den har pressning uppåt från hjulet som stjäl plats.P-plats.se skrev:Såg bilderna på FB förut, kul med framsteg!
När tror du det blir uppstart då?
...inte så långt kvar väl?
En fråga, hur mycket går luckan där bak att öppna, tar inte pakethållaren i sadeln fort?
Jag la mina bromskåpor i citronsyra o lite avfettning vart riktigt skapliga. borstade lite med en diskborste några gånger sen fick dom ligga över nattenNiklasHögberg skrev:glömde av en bild. fick ju hem 2 lite slitna men hela gaffelplåtar som monterats. vet att navet är slitet o fullt. men de står ja ut med, har ej råd att köpa NOS prylar till den, saker o ting är rena och hela iallafall. samtidigt vill ja inte kladda o måla naven. får slita flitigt på den sen så har den snart en patina som passar den bra.