Crescent 1145. under omvårdnad

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Heja på Niklas, ser trevligt ut, och rejält :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
NiklasHogberg

Inlägg av NiklasHogberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->får skriva i mitt extra alias. det börjar likna mer o mer en moped. kaross på plats baktill. sedan monterade ja en motor plåt. frun putsade till styr samt sadelklämma o rengjorde styret också som vissrligen är risigt men de får va så länge, har inte råd o kasta ut massa pengar på den just nu utan renoverar snålt. har väl kostat 3200:- inkl inköp som den står nu.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Shelby67

Inlägg av Shelby67 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Imponerande!! thumb_up thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent E-type 1974 med EKF
Crescent SM50 1972
Crescent 1189 Flakmoped 1977
Monark Monarscoot 1961
Suzuki OR50 1980
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag känner igen bakdäcket, såg det närmare på en tidigare bild. Om jag ser rätt är det ett gammalt svensktillverkat däck Trelleborg eller Värnamo och dom är lite större än original mopeddäcken. Har för mig det är 4 lagers också men inte säker...

Satt det på mopeden eller har du köpt in det extra? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHogberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Jag känner igen bakdäcket, såg det närmare på en tidigare bild. Om jag ser rätt är det ett gammalt svensktillverkat däck Trelleborg eller Värnamo och dom är lite större än original mopeddäcken. Har för mig det är 4 lagers också men inte säker...

Satt det på mopeden eller har du köpt in det extra?
det däcket satt på mopeden vid köp. trelleborg bak samt värnamo fram. kanske lite torra men inte så spruckna utan dem har några mil kvar så ja kör på dem en stund. vore skoj o finna såna nya. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHogberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ger er några fler foton på vad som gjorts ikväll. motorplåtar på. samt att motorn monterats tillbaka. lite si o så med alla plåtars passform men de va nog på de viset förr på dessa modeller med mkt plåt.

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mopedersen

Inlägg av Mopedersen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul moped. Bra jobb. slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
1957 Tempo-Lett Comfort 170
1958 Maraton 34F
1970 Puch Maxi
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Hur går det med bygget Niklas?
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Raketsport skrev:Hur går det med bygget Niklas?
det går alldeles utmärkt om ja får säga det själv. sadel klädd. lite plufsig kanske men mjuk o go för långa turer. vart fint med svart med en tunn grå keder. sen skall de på dekaler ikväll nu! bilder kommer
NiklasHögberg

ja då har man ägnat några minuter åt objektet igen. vart att ge den namn dekaler så man vet vad den heter, sen monterades sittplats, wirear har köpts också så de börjar närma sig provstart. skall koppla det elektriska också.

Bild

Bild

P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

Såg bilderna på FB förut, kul med framsteg!
När tror du det blir uppstart då?
...inte så långt kvar väl?

En fråga, hur mycket går luckan där bak att öppna, tar inte pakethållaren i sadeln fort?
NiklasHögberg

glömde av en bild. fick ju hem 2 lite slitna men hela gaffelplåtar som monterats. vet att navet är slitet o fullt. men de står ja ut med, har ej råd att köpa NOS prylar till den, saker o ting är rena och hela iallafall. samtidigt vill ja inte kladda o måla naven. får slita flitigt på den sen så har den snart en patina som passar den bra.

Bild
Pälle

Inlägg av Pälle »

NiklasHögberg skrev:glömde av en bild. fick ju hem 2 lite slitna men hela gaffelplåtar som monterats. vet att navet är slitet o fullt. men de står ja ut med, har ej råd att köpa NOS prylar till den, saker o ting är rena och hela iallafall. samtidigt vill ja inte kladda o måla naven. får slita flitigt på den sen så har den snart en patina som passar den bra.

Bild
Ser ju najs ut! Budgetrenovering de luxe :D Rent o snyggt men lite silverfärg kan du väl bjuda bromsskölden på? :roll:
NiklasHögberg

P-plats.se skrev:Såg bilderna på FB förut, kul med framsteg!
När tror du det blir uppstart då?
...inte så långt kvar väl?

En fråga, hur mycket går luckan där bak att öppna, tar inte pakethållaren i sadeln fort?
den går att öppna skapligt mycket innan det tar i. behöver ju ej upp så himla mkt. inget mega utrymme under då den har pressning uppåt från hjulet som stjäl plats.
simme42

Inlägg av simme42 »

NiklasHögberg skrev:glömde av en bild. fick ju hem 2 lite slitna men hela gaffelplåtar som monterats. vet att navet är slitet o fullt. men de står ja ut med, har ej råd att köpa NOS prylar till den, saker o ting är rena och hela iallafall. samtidigt vill ja inte kladda o måla naven. får slita flitigt på den sen så har den snart en patina som passar den bra.

Bild
Jag la mina bromskåpor i citronsyra o lite avfettning vart riktigt skapliga. borstade lite med en diskborste några gånger sen fick dom ligga över natten
Skriv svar