Välkommen till nya forumet!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
disktant
Inlägg: 1124
Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby

Inlägg av disktant »

Snälla, ta bort denna inställning

För att minska belastningen på servern har forumadministratören begränsat hur ofta man kan utföra sökningar. Var vänlig vänta en stund och försök sedan igen.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Nämen nu är det knäppt värre det kom en uppgift om ändring trots jag hade senaste inlägget. :evil:

Kolla tidsangivelsen...


23.05 jag ändrade med den här texten....
Senast redigerad av 56:an den 03 apr 2013, 22:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Klicka på vänstra hörnet "Firefox" texten, välj inställningar, sedan avancerat och där väljer du nätverk.

Så här ser det ut.
Bild

Där kan du i alla fall åsidosätta automatisk och välja lägre gränsutrymme för cacherensning. Jag kör på automatik och den har väl strulat lite idag, men jag har varit in på gamla forumet massor av gånger och dirigerat över folk till det rätta stället. De är mycket troligt att det är därför jag haft lite problem idag.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

disktant skrev:Snälla, ta bort denna inställning

För att minska belastningen på servern har forumadministratören begränsat hur ofta man kan utföra sökningar. Var vänlig vänta en stund och försök sedan igen.
FIXAT!
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Bättre! :D
Användarens profilbild
disktant
Inlägg: 1124
Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby

Inlägg av disktant »

Raketsport skrev:
disktant skrev:Snälla, ta bort denna inställning

För att minska belastningen på servern har forumadministratören begränsat hur ofta man kan utföra sökningar. Var vänlig vänta en stund och försök sedan igen.
FIXAT!
:bananas:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Raketsport skrev:Klicka på vänstra hörnet "Firefox" texten, välj inställningar, sedan avancerat och där väljer du nätverk.

Så här ser det ut.
Bild

Där kan du i alla fall åsidosätta automatisk och välja lägre gränsutrymme för cacherensning. Jag kör på automatik och den har väl strulat lite idag, men jag har varit in på gamla forumet massor av gånger och dirigerat över folk till det rätta stället. De är mycket troligt att det är därför jag haft lite problem idag.
Jag hade 190 MB och sedan rensade jag men inget förändrar dubbelinloggningen det är likadant och "nya inlägg" försvinner då vid den andra inloggningen då man kommer in.... :(
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Problemet med dubbla inloggningen verkar ha med kakan att göra.... :hmm:

https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=178077


En halvtimme har gått...

Nu har jag kollat kakorna för raketsport och det finns två kakor för id autologin på raketport.

Den ena har som värd raketsport.com och den andra www.raketsport.com

Dubbla login och två kakor för login id, det känns som här finns ett samband... :roll:

Nu måste jag kolla i profilen....
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Nu har det gått en halvtimme till av mitt liv... :lol:

Och nu har jag kollat i profilen och där fanns inga alternativ som har med inloggning att göra.


Efter det loggade jag in på det gamla forumet och där funkade inloggningen lika bra som den gjort tidigare.

Det gamla forumet har en annan adress så jag kollade i mappen på de genererade kakorna och där fanns endast en kaka för autologinid och den hade som värd:

raketsport.forumup.se


Josefine,

Den här genereringen av kakor är inget som jag kan påverka så du får nog titta på det här varför det genereras två kakor till autologinid på det nya forumet.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Nu har jag loggat in på forumet med IE6 men först tömde jag webbläsarn på kakor, eller cookies som dom kallas där.

När jag loggat ut kollade jag vad för kakor inloggningen hade genererat och det var endast en för autologinid och den hade som värd raketsport.com

Tilläggas bör att alla strängarna för autologinid på det nya forumet ser likadana ut fast det är två olika värdadresser i Firefox och därmed också två likadana kakor och kanske därför också två inloggningar innan jag kommer in på forumet :?:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Nu funkar det om jag spärrar webbläsarn att hämta kakor från raketsport.com som tydligen även hämtar kakan för www.raketsport.com

Jag försökte spärra bara den ena, www.raketsport.com så bara kakan för raketsport.com låg kvar men det blev dubbla inloggningar ändå.

Nu funkar inloggningen men jag undrar vad som hände när man använder forumet utan kakor eller cookies :?:

Forumet har ju fått ny adress så problemet som uppstått måste ha något samband med det... :hmm:
skoog
Inlägg: 54
Blev medlem: 09 aug 2012, 23:00

Inlägg av skoog »

Då denna forumversion är ganska gammal, så verkar det som om adressen till forumet behöver ha www i början. Jag har ändrat forumadressen till www.raketsport.com/forum istället för raketsport.com/forum. Jag hoppas att detta skall lösa firefox-problemen. :roll:
Öryd
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 jan 2010, 00:00
Ort: västerås

Inlägg av Öryd »

Jag har chrome och det funkar utmärkt utan www.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

Nu har vi fått besök av nån "adveshive"

verkar lite lurt :?
Användarens profilbild
Puchen
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 jan 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

Upplever stundtals att det tar lång tid att skicka iväg en ny post. Uppemot 10 sekunder ibland.
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Skriv svar