Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
ilo55cc
Inlägg: 775 Blev medlem: 07 feb 2010, 00:00
Ort: Silverstaden
Inlägg
av ilo55cc » 08 apr 2013, 21:50
Ska mecka på en s.k 60 cc fläktkyld puchcylle på min fläktkylda ilo,men den här gången med en flintakolv istället för puchkolven.
Det här såg ju bra ut.
Nähä, en halv spolport gör ingen glad.
En liten spacer kanske gör susen.
Jodå.
Jamen de va då väl f-n.
Får nog ta fram svarven.
Uploaded with
ImageShack.us
Tog fram borrmaskinen istället, för att borra en avgasfläns,svarva får jag göra sen.
Varför blir vissa bilder gigantiska?
Har justerat bildstorleken lite.
Senast redigerad av
ilo55cc den 09 apr 2013, 21:27, redigerad totalt 2 gång.
disktant
Inlägg: 1124 Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby
Inlägg
av disktant » 08 apr 2013, 22:01
Spännande
har själv tänkt mig ett sådan projekt
vad blir fördelen med Flintakolv ?
ilo55cc
Inlägg: 775 Blev medlem: 07 feb 2010, 00:00
Ort: Silverstaden
Inlägg
av ilo55cc » 08 apr 2013, 22:10
Vet inte om det blir någon skillnad , var mest nyfiken på om det är mindre anpassning.
disktant
Inlägg: 1124 Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby
Inlägg
av disktant » 08 apr 2013, 22:17
ilo55cc skrev: Vet inte om det blir någon skillnad , var mest nyfiken på om det är mindre anpassning.
Ja det var precis det jag undrade =)
får invänta ditt resultat sen
se över dina gigantiska bilder
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7310 Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg
Inlägg
av erlan » 09 apr 2013, 17:10
fördelen mot en puchkolv är väl att man får toppen i rätt höjd och fästörat att passa mot ramen.
erlan
Patrik
Inlägg: 5014 Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:
Inlägg
av Patrik » 09 apr 2013, 17:37
ilo55cc skrev: Ska mecka på en s.k 60 cc fläktkyld
Hej !
Är det en 40mm eller 41m "60cc" ?
Mvh Patrik
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7310 Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg
Inlägg
av erlan » 09 apr 2013, 18:21
gissar på 40 mm eftersom det står 100 på kolvtoppen på flintakolven.
erlan
Patrik
Inlägg: 5014 Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:
Inlägg
av Patrik » 09 apr 2013, 18:28
erlan skrev: gissar på 40 mm eftersom det står 100 på kolvtoppen på flintakolven.
erlan
Oki, det såg jag inte för bilderna var så små.
Mvh Patrik
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305 Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Inlägg
av fatchance » 09 apr 2013, 18:30
Tycker att cylinderloppet ser väldigt porigt ut, är det så eller är det mina
som felar?
Patrik
Inlägg: 5014 Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:
Inlägg
av Patrik » 09 apr 2013, 19:47
fatchance skrev: Tycker att cylinderloppet ser väldigt porigt ut, är det så eller är det mina
som felar?
Vid en snabb titt ja men det är nog mest bös som ligger i någon oljefilm typ.
Mvh Patrik
Patrik
Inlägg: 5014 Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:
Inlägg
av Patrik » 09 apr 2013, 20:07
erlan skrev: gissar på 40 mm eftersom det står 100 på kolvtoppen på flintakolven.
erlan
Här är en 40mm cylinder till Puch , kanske vore något att såga till flänsarna på och smyga dit under kåpan på en Monarscoot ?
/ Patrik
ilo55cc
Inlägg: 775 Blev medlem: 07 feb 2010, 00:00
Ort: Silverstaden
Inlägg
av ilo55cc » 09 apr 2013, 20:44
Jodu Patrik,med lite filning skulle den cyllen passa som en smäck.
Min cylinder är alldeles ny så loppet är det inget fel på,bara lite skräp i oljefilmen.
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305 Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Inlägg
av fatchance » 09 apr 2013, 20:48
ilo55cc skrev: bara lite skräp i oljefilmen.
Bra det!
Jag köpte en bunt olika läsglasögon på ÖB, men dom ligger i garaget...
(dom har gjort siffrorna mindre på munstyckena på senare år
)
ilo55cc
Inlägg: 775 Blev medlem: 07 feb 2010, 00:00
Ort: Silverstaden
Inlägg
av ilo55cc » 09 apr 2013, 22:15
erlan skrev: fördelen mot en puchkolv är väl att man får toppen i rätt höjd och fästörat att passa mot ramen.
erlan
Där har du en poäng, höjden skiljer bara någon mm när det blir färdigt.