Den här fotade jag idag, på väg till Norrtälje. Nån på forumet som har fyndat ? Eller skulle han till tippen på Görla ? Han svängde av där... Det stod Monark på tanken.
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Orkar inte göra en ny tråd för en dum fråga.
Vad säger farbror blå om man är ute och åker med en militär hjälm på sig. Är den laglig att ha eller måste man ha en mc hjälm?
Tänkte beställa lite mer pengar att handla på Tradera för,
fick ett första utkast igår av min sedeltryckare men den behöver kanske justera lite innan den går i tryck:
Puchlasse skrev:Den här fotade jag idag, på väg till Norrtälje. Nån på forumet som har fyndat ? Eller skulle han till tippen på Görla ? Han svängde av där... Det stod Monark på tanken.
Dade missat det här. Får väl ändå hoppas att han inte skulle på tippen
Ovisen skrev:Orkar inte göra en ny tråd för en dum fråga.
Vad säger farbror blå om man är ute och åker med en militär hjälm på sig. Är den laglig att ha eller måste man ha en mc hjälm?
Miltärhjälm dvs stridhjälm är inte laglig, däremot är försvarets gamla mc-hjälmar ok.
Som regel kan man säga att: har hjälmen en gång blivit godkänd som mc-hjälm så förblir den det.
För övrigt kan jag berätta att jag förra sommaren såg ett polisprogram på tv (typ sos gute eller nått sånt), där stoppades en mopedist på flakmoped pga att han körde utan hjälm. Inte lagligt enligt de poliserna.
Patrik skrev:Tänkte beställa lite mer pengar att handla på Tradera för,
fick ett första utkast igår av min sedeltryckare men den behöver kanske justera lite innan den går i tryck: