Mopedförrådet
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
Jodå, du har rätt, det var väl den vinröda 1200:an som han körde med sist.Säcken skrev:En här i byn har en hel flock såna Indianer va ja hört, Frolzon vet nog mer om det. En vinröd med massa fransar å skit på kör han mest.
Ja tycker dom är extremt hårda.
Nu har jag inte pratat med honom sedan i höstas, så jag är lite dåligt uppdaterad...
Men tror att han har eller hade, hmm...två stycken Big Chief och två andra Indianer, två stycken av dem med 1200cc plus en eller två till med 1300cc.
Vet inte om han har kvar den lilla Indianen, det var nog en 350cc.
På åttiotalet så gjorde han en i alla fall en fullgasväxling med den på gatan utanför posten här i byn.
Kedjan ville inte vara med längre så den small av och trasslade in sig rätt så gott runt bakdrevet, naturligtvis tvärstopp på bakhjulet.
Han hade väl ungefär 70-80 km/h när han passerade oss som stod och tittade, varvade ur, växlade, helt plötsligt varvar motorn så ventilerna släpper,
samtidigt som han ritar en minst femtio meter lång lakritsrem av det låsta bakhjulet förbi oss.
Vi märkte ju aldrig att bakhjulet var låst förrän han hade stannat, trodde ju att det var lite smygtrim..

http://www.alabamas.se/forum2/download/ ... 7ae3d52fb7
Om du känner honom kan du kalla honom för kel-ake det säger utlänningarna på träffarnaConrad Engström skrev:Karlsson här i Kvicksund, låter tillverka massor med delar till Indian.

förresten har han djäääkligt fina grejjer, han gör inte så mycket själver men han är petig så det är alltid bra kvalitet och helt rätt utförande på delarna.
-
Ryktena på byn säger att de 11 är riktigt finaHasse skrev:Jag var 15 -72. Fick min första moppe vid 11 års ålder. Sålde allt -75 när det var dags för bil och tung MC.
Sen fanns inte mopeder i min tankevärld förrän hösten 2007. Då köpte jag en bara för att ha sysselsättning över vintern.
Nu har jag 11st körbara och ett pågående projekt.....
Svår sjukdom det här med moppar.