Så här ligger det till, Jag har idag en Monark Skoterett 64 som ni kan se på bild under foto avdelningen, men jag e bra sugen på en flaka. Finns en annons på blocket där en kan tänka sig byta sin flaka mot bla en Skoterett. Frågan e då är det en bra deal för det går "jämt" ut eller ska man kanske sälja moppen nästa år då den är 50 bast??
Hur skulle ni gjort? Varför och varför inte??
Om jag var du så skulle jag behålla Skoteretten alla dar i veckan! Den ser ju jättefin ut! Man ser inte så många ute men flakor dräller det ju av på Blocket t.ex så såna lär det ju finnas en del av... Fast jag är ju liiite partisk då jag också har en Skoterett
Ovisen skrev:Det e lite så jag oxå känner att jag vill inte bli av med den för den e så fin men flaka e ju coolt och smidig på ett sätt.
Njae... alltså tvärt om är det ju. Skoter är coolare och smidigare än flaka. Så är det, se filmen Quadrophenia och försök att ta dig igenom ett sånt där stopp på en cykellbana med en flaka om du inte tror mig.
Känner en massa gubbar i våran klubb som kommit med flakmoppar till sitt första mopperally, å varit mycket stolta över sina farkoster. Men jag har aldrig sett nån av dom komma en andra gång på flakmoppe..... Varför då kan man fråga sej. Svaret är enkelt . Flakmoppar å andra trehjulingar SUGER som åkfordon. Trimmar man dom för att hänga med dom andra så blir dom rent livsfarliga att köra. Men det verkar kosta en hel del med en fräsch flaka. Så mitt råd blir (om flakan är i hyfsat skick) byt mot skoteretten, sälj flakan omgående och köp en RIKTIG moppe för pengarna.