Autopedmotor med osäker attityd
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Jag återkommer så fort jag fått egentid att nyttja till förgasaren. Under helgerna blir det mkt annat samtidigt som jag bygger på Elopeden.
Haft Mustang Cobra 1000. Har Autoped NV5 1953, Autoped 117B 1954. Monarped 578 1955
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
Nu startar den bara på startgas.
Jättefin gnista.
Förgasaren blänker invändigt.
Bing 1/8/1. Har tyvärr ingen reserv att testa med.
Suck
Jättefin gnista.
Förgasaren blänker invändigt.
Bing 1/8/1. Har tyvärr ingen reserv att testa med.
Suck
Haft Mustang Cobra 1000. Har Autoped NV5 1953, Autoped 117B 1954. Monarped 578 1955
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 27 mar 2013, 00:00
Trampa
Har en likadan moppe.får nog trampa 200 m också dock går den bra när den väl startat.låter som den fyrtacktar i högre varv.vad ska man göra.inge kul att åka moppe när dom är så sega att få igång
Nu har jag kommit en bit längre. 54:an går, jag har tomgång - MEN orken är obefintlig.
Det jag gjort är;
1. Finpoletat flottörhuset och sett till att flärparna på flottören är i bra vinkel.
2. Satt nålen på näst högsta placeringen.
3. Kortat gummit mellan förgasare och cylinder.
Känns upplägget igen? Trots idogt trampande så var stiftet aldrig blött. Direkt start på gas.
Trots detta känns inte förgasaren med mera riktigt bra.
Någon som har några ledtrådar på fortsatt gång?
Det jag gjort är;
1. Finpoletat flottörhuset och sett till att flärparna på flottören är i bra vinkel.
2. Satt nålen på näst högsta placeringen.
3. Kortat gummit mellan förgasare och cylinder.
Känns upplägget igen? Trots idogt trampande så var stiftet aldrig blött. Direkt start på gas.
Trots detta känns inte förgasaren med mera riktigt bra.
Någon som har några ledtrådar på fortsatt gång?
Haft Mustang Cobra 1000. Har Autoped NV5 1953, Autoped 117B 1954. Monarped 578 1955
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
-
- Inlägg: 1471
- Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
- Ort: Sollefteå
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
Så ingen misstanke att tändningen pekar i nordnordväst medan lilla visaren står på 3? Utan bara mer bränsle?
Haft Mustang Cobra 1000. Har Autoped NV5 1953, Autoped 117B 1954. Monarped 578 1955
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
nja. e den seg kan de ju hända att tändningen skulle behöva justeras. prova flytta plattan ytterst lite i taget o se om de ger resultat.WYA skrev:Så ingen misstanke att tändningen pekar i nordnordväst medan lilla visaren står på 3? Utan bara mer bränsle?
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Mmmm. Just detta att min inte startar lätt utan kräver kirurgprecision på gashandtaget + en del trampande...skall se över båda tipsen i vilket fall.
Haft Mustang Cobra 1000. Har Autoped NV5 1953, Autoped 117B 1954. Monarped 578 1955
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: 29 jan 2013, 00:00
- Kontakt:
Autopedmotor med osäker attityd.
Hej, jag vill passa på att berätta om min moppe av sammatyp 117-54.WYA skrev:Mmmm. Just detta att min inte startar lätt utan kräver kirurgprecision på gashandtaget + en del trampande...skall se över båda tipsen i vilket fall.
P.g.a. att jag har för litet munstycke 46 så måste jag reglera farten med
choken stängd helt eller lite öppen, men den startar på direkten då jag släpper kopplingen och farten är mycket bra. Men så hände det att den efter ganska lång körning stannade sotigt stift så klart. Böt stift och den går som tusan igen. Nu skall jag försöka få tag på rätt munstycke 48,
kanske Rösebäcken har någon som vet. I alla fall en mycket bekväm moppe att åka med. Tack för mig.
Då har superpillar'n varit framme och ställt in förtändning och brytare enligt skolboken. Vad händer? Ingen gnista vid höga varv!! Gnista i osäker tappning finns vid normalt cykeltramp, utöver det - nada.
Kondingen är ny. Samma med alla stift.
Frustrationen når nya höjder, det är en sak som är säker i alla fall....
Kondingen är ny. Samma med alla stift.
Frustrationen når nya höjder, det är en sak som är säker i alla fall....
Haft Mustang Cobra 1000. Har Autoped NV5 1953, Autoped 117B 1954. Monarped 578 1955
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
låter som spolen e kass eller som sagt fel abriss. ta ur spolen o testkör i provbänk om du har det att tillgå.WYA skrev:Då har superpillar'n varit framme och ställt in förtändning och brytare enligt skolboken. Vad händer? Ingen gnista vid höga varv!! Gnista i osäker tappning finns vid normalt cykeltramp, utöver det - nada.
Kondingen är ny. Samma med alla stift.
Frustrationen når nya höjder, det är en sak som är säker i alla fall....
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Misstänker att abriss kan vara springande punkten. Den är endast ca 5 mm (7-12 skall den vara). Får göra något annat en stund och anfalla senare.
Haft Mustang Cobra 1000. Har Autoped NV5 1953, Autoped 117B 1954. Monarped 578 1955
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister
http://www.autopeden.se
http://www.mopedfynd.se - Torget för mopedister