En fråga: Har precis fått hem min 3-vxl ILO G50 N? Nån som vet vad N står för? Sen nästa fråga: Det var med 2 st.gjutjärnscylindrar också 38 mm borr(så det är väl inte fp50 för den har väl större hål 40?) som ser olika ut. En med runt insug o en med "kantigt"insug Lite skillnad även på portarna(eller vad det kallas) speciellt undersidan av cylindrarna. Nån som vet något om detta? ...plus att det följde med ett högkompstopplock
disktant skrev:Ser inte insuget lite skumt utför att vara en tysk ?
tycker inte proportionerna stämmer riktigt jämfört med mina tyskcylindrar
Sen är bägge två cyllarna i gjutjärn, min andra"riktiga"tyskcylle är ju aluminium.. Tror det fanns nån form av piratcylindrar att köpa på den gamla goda tiden? Jag ska prova iaf den ena med lite större hål så får man se om det är ngt"drag"i den sen kan man ju jämföra med alu-cyllen
ilo55cc skrev:Spolportarna i den högra cylinder ser mycket bättre ut.
Ja den vänstra ser ju ut att ha dålig gjutning
är det någon kopia tro ?
Jag jag skulle tro att det är ngn form av kopia... Ganska rå i kanalerna! Men jag är ju totalt ovetandes om hur en bra kanal ska se ut.. Cyllen med runt insug( 13mm) där ser kanalerna betydligt bättre/större ut. Kanske skulle ta upp insuget till 15 på den?
Den vänstra är en piratcylinder som har taskig gjutning och kommer sannolikt inte att fungera bra. Däremot kan den vara ett ämne för vidare bearbetning.
56:an skrev:
Jäkligt fina grejer ser det ut som. Jag tror du gjort en bra affär
Vilket land har du köpt motorn ifrån?
Jag tror det var utlandethan köpt ifrån.
Skrev han inte Holland någonstans tro?
Mvh Patrik
Stämmer! Den kommer från Holland... Jag skulle egentligen bara köpt motorn och högkompstopplocket och kompisen skulle ha cylindern... Men han backade ur så då klämde jag till med cyllen också... Dumt eller?
Nya lager, tätningar, packningar och lameller i motorn...