Vädret..
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Ett säkert vårtecken på våran gård är när katterna rullar sig i torrgräset.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Lasse väss
- Forumsponsor
Fyllgubbe är jag redankejsaren skrev:Norrlands Guld![]()
ska du bli både korvgubbe och fyllgubbe![]()
vagnen ser ju djäkligt fin ut, som ny! får man fråga vad man får ge för nå´t dylikt
Korvopeden kostade ca: 30.000:- (Då är den besiktad och godkänd i Ö-sunds kommun, får ett godkännande här i Mora kommun också +560:-
Hela kiosken är byggd i rostfritt med isolerade (dubbla väggar/botten)
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
http://www.blocket.se/vastmanland/Havre ... m?ca=2&w=3Hasse skrev:Inkluderar det Hästförsäljning då?Lasse väss skrev:ett godkännande här i Mora kommun också +560:-
Raketsport skrev:http://www.blocket.se/vastmanland/Havre ... m?ca=2&w=3Hasse skrev:Inkluderar det Hästförsäljning då?Lasse väss skrev:ett godkännande här i Mora kommun också +560:-
På tal om korvförsäljning så fanns det på sextitalet en bandyentusiast som kallades korv-Snoddas då han sålde varm-korv på Kungälvs bandymatcher. En härlig typ men väldigt överviktig. När jag rykte in till min första repmånad var han med på tåget men vid framkomsten brydde sig han inte om att hämta ut någon utrustning. Så småningom fick han träffa en läkare och fick direkt åka hem. Jag antog att det var för att han var för fet men när jag ett par år senare läste att han avlidit insåg jag att han redan då måste varit svårt sjuk bakom den glada fasaden. Och bandymatcherna blev inte vad de varit utan korv-Snoddas!