Vicky YZ50

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Grymt frän men hade varit ännu fränare med en långmotor. :lol:
Sponsra mig med en så ska jag se vad jag kan göra :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har det hänt lite mer! Eftersom reedventilen inte alls hade samma bultmönster så gjorde jag såhär. Kapade bort det som var i vägen och gjorde sen två styrningar för dom hålen som är kvar så att den hamnar centrerat.
Bild

Även börjat med insugsröret, ska försöka få förgasaren lite mer horisontellt.
Det här med val av styre är svårt.. höll på och provade med lite styren hit och dit men gjorde till slut ett eget clip-on istället. Får se om det blir det som används till slut.
Bild

En liten helhetsbild! Ignorera styret, det är en gammal kreation som såg bra ut men gick av när den åkte lite i golvet.. tur att man inte körde med det iallafall :lol: Styrändarna fick bli till clip-onet istället.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick V-force reeden plats i cylindern utan bearbetning?

Och kommer du ihåg vilken motor som den var anpassad för?

Fina lösningar! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läckert bygge kan du inte få upp förgasaren rakt upp i ramen så den kommer upp verktygslådan. <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fatchance: Den passar som en smäck på bredden, krävdes noll bearbetning! Däremot för att få den centrerad i höjdled så gjorde jag ju styrningar för hålen som jag behöll, dom andra två hamnade lite dumt och delvis utanför packningsytan så det hade varit svårt att borra nytt mönster i cylindern.

Det ska vara en sån här http://www.twostroke.se/product.asp?product=9930 och dom sitter väl på minarelli scootermotorer. Jag köpte min begagnad fast oanvänd, men dom ser exakt likadana ut!

Husqvarna sport: Jo jag har funderat på det, men det skulle bli så satans trångt och ett helvete att byta munstycken och allmänt svårmeckat vilket jag helst vill slippa.. <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

Uppdatering från norrland: Då man inte kan mecka så får man köpa delar att pilla på så länge så abstinensen lindras något.
Hittade kolvar på alvars på rea som nog kommer funka fint (blev två när jag ändå höll på, och så blev det gratis frakt då :wink: ).
Blev även packningsmaterial, och en kylarslang från biltema som kanske går att använda till insuget.

Bild
Senast redigerad av patrikh den 03 apr 2013, 11:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

:-bd :-bd :-bd
tture

Inlägg av tture »

Hur går det här då... vill se mer av ditt grymma bygge :twisted:
Pierre

Inlägg av Pierre »

:urock: slider_victory.gif
patrikh

Inlägg av patrikh »

Kul att ni vill se mer :)

Jag kom faktiskt precis till stockholm idag, är här över helgen så hoppas väl få lite gjort! Har bara pillat lite med gaffeln just nu, 2cm fjädringsväg räcker väl? ;)
Den är ju väldigt låg, vill bara ha lite svaj i den så man tar upp lite ojämnheter iallafall. Vet någon vad för olja man ska ha i och hur mycket?

Ska även till viksta på lördag och se om man hittar något skoj, det var inte inplanerat men det sammanföll ju bra med min hemresa :)

Men bjuder på lite bilder om det händer något värt att visa!
patrikh

Inlägg av patrikh »

Några små framsteg, tillverkat kedjespännare.
Bild

Gjort klart insuget, hårdlödd rörmokarböj.
Bild

Avslutar med en helhetsbild :)
Bild

Måste klura ut vart jag ska ha fotpinnarna, med sadeln i botten (snyggast) så skulle jag behöva vara ca 130cm för att sitta bekvämt..
Men jag får väl offra rygg och leder, huvudsaken det ser bra ut när den står parkerad :wink:
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

Den där gillade jag riktigt ordentligt mycket. Skitsnygg överallt! :cool2:
tture

Inlägg av tture »

:drewl: den är ju bara för grym
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »