HSE skrev:Det var Ettans som jag köpte två satser ekrar från. Jag kunde inte begripa varför jag inte fick det att stämma när jag började sträcka upp ena hjulet. Grubblade och mätte tills jag upptäckte att ena ekersatsen var 5 mm för kort, Den andra var rätt längd på och enligt följesedeln och ettiketten skulle det vara rätt längd. Tog mig flera timmar att extrajobb men jag orkade inte reklamera.
du skriver inte hur stora hjul du ekrade. men om det var ett compacthjul som ekrarna var 5 mm för korta till, så vill jag gärna köpa dom.
När det gäller ekrarna så tror jag att det måste ha varit en felmärkning från leverantören. Ettan är säkerligen återförsäljare på dessa och packar/märker dom därför inte själv.
Då måste jag komma med en annan åsikt. Har aldrig haft några problem.
Allt jag har handlat hos Ettan har fungerat hur bra som helst enligt alla här så måste jag ha haft en förbannat tur då det brukar jag inte ha, ska fara och köpa en trisslott i så fall.
det är väl som så att när rätt grejor kommer inom utlovad leveranstid så¨är det inget som någon skriver om. för det är ju helt normalt, och vad man väntar sig.
men om en leverans av hundra går fel, och säljaren av någon anledning inte klarar av att bemöta kunden bra och snabbt rätta felet, så sprider sig ryktet snabbt.
nu har jag ingen aning om hur stor felprocent ettans har, men det tycks som det finns utrymme för förbättringar på reklamationsfronten.
erlan skrev:det är väl som så att när rätt grejor kommer inom utlovad leveranstid så¨är det inget som någon skriver om. för det är ju helt normalt, och vad man väntar sig.
men om en leverans av hundra går fel, och säljaren av någon anledning inte klarar av att bemöta kunden bra och snabbt rätta felet, så sprider sig ryktet snabbt.
erlan
Instämmer! Det är också därför man ska akta sig så att det blir en spridning av negativa rykten utan grund, för det kan verkligen påverka företagen i fråga.
Personligen har jag aldrig haft ett enda problem med ettansmopeder. Allt har sköts snyggt och ordentligt med snabb leverans.
Jag tycker att du, igasen, ska ta en sista kontakt med ettans och berätta om att du har skrivit här samt att du önskar bättre service som kund.
Har aldrig heller haft problem med ettans mopeder. Har handlat där ett par gånger å det kommer jag säkert att göra fler ggr trots att jag bara har 20 min. till nordscand.
Jag tycker helt klart att Norscand har den bästa servicen och snabba leveranser' jag tror Ettan köper sina prylar från Norscand också. Tidigare kunde man få återförsäljar rabatt från Norscand om man handlade för över 30000 om året.
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
jag har sökt honom i flera månader nu, kanske nån gång i veckan första tiden men glesare nu.
svarar inte på mail eller telefon och då är jag leverantör till honom
Säger bara akta er för han flera som blivit blåsta av han så handla av mopedfantasterna har inte hört nåt negativt därifrån annars om det gäller kvalitetsdelar är det väl bara VRM som gäller
Senast redigerad av cobra karlsson den 26 apr 2013, 21:59, redigerad totalt 2 gånger.
MItt första inlägg på detta forum blir i detta något laddade ämne angående Ettans mopeder.
Har under vintern vid fyra tillfällen beställt delar från Ettansmopeder till mitt flakmopedsobjekt och det har aldrig vart nå´t problem. Snabb leverans o rätt grejor.
cobra karlsson skrev:Säger bara akta er för han flera som blivit blåsta av han så handla av norscand eller mopedfantasterna har inte hört nåt negativt därifrån
Har inte blivit blåst,men mailat ett antal ggr och ifrågasatt den långa levtiden.
Men ingen reaktion trots flera mail sånt gör mig skogstokig.
Varför kan man inte bara va ärlig,jag köper fullt ut att saker kan strula.
Men att bli bemött av tystnad,det får mig att rinna över
Beställde samtidigt av ...tans mopeder och från Trimbutiken.
Micke på Trimbutiken såg till att grejerna låg hemma i postlådan dag 2 efter beställning (OBS beställde på en Söndag)
F1an behövde 2 veckor på sig att få fram paketet,tveksamt om jag vänder mig dit igen,rena långvården