HUSQVARNA SPORT skrev:Ser riktigt bra ut blir inspirerad att kopiera ditt bygge har nån ram som ligger och skräpar.
det är fritt fram
testo skrev:Hej! tänker du använda ramen som tank?
Den redan minimala tanken på 2,7 liter (om jag mins rätt)
räcker inte så många mil om man har lite pulver i motorn.
Jag tror att din settup behöver en extra tank.
Även om du har en original cylinder för tillfället så ser den ut att behöva
lite extra bränslekapacitet din skapelse!
tanken kommer va kvar i ramen som orginal, dels för att jag inte hittat någon tank som jag tror skulle se bra ut. jag funderar att sätta en anslutning längst ner under motor och använda en vakumstyrd pump som används till snöskotrar som jag såg en kompis ha på sin tävlings gokart.
Senast redigerad av Drooler den 27 apr 2013, 22:55, redigerad totalt 1 gång.
erlan skrev:jag ser inget som tyder på att den är tänkt för några längre turer.
erlan
nej det tror inte jag häller, med tanke på att jag renoverade chevellen jag nämde i ca 3år och när den var besiktad och körklar så åkte jag ca 3mil och sålde den
hittade lite saker jag tror passar mitt bygge. först blev det ett nytt styre av model rejsigare, stötdämpare av äldre modell som jag tyckte passa bättre.
motorfästet blev klart och svetsat prova oxå ett avgassystem som låg och skräpade på hyllan
Drooler skrev:hittade lite saker jag tror passar mitt bygge. först blev det ett nytt styre av model rejsigare, stötdämpare av äldre modell som jag tyckte passa bättre.
motorfästet blev klart och svetsat prova oxå ett avgassystem som låg och skräpade på hyllan