Årsmodell på Compact
Årsmodell på Compact
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har skaffat en Compact och undrar nu om det är möjligt att konstatera vilken årsmodell det är.Ramnummret börjar på 74,är detta årsmodellen?? <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för er input.
Typplåten sitter kvar under sadeln och där står det att det är en 1248:a och enl hemsidan här så tillverkades den mellan 1968 och 1975 så jag antar att det är en 75:a eftersom fästet för svinglåset finns under sadeln.
Hur syns det på svingskyddet att den är tillverkad efter 1976?
Omlackad eller inte? Jag vet inte,tyvärr så saknas verktygsboxen och dom fästskruvarna är övermålade så detta tyder på ommålning å andra sidan så ser det inte så ut under sadeln dät typplåten sitter.
Oavsett så är årets mål att den ska fungera på ett bra sätt,när den köptes var motorn isärtagen och hadde vart så i ett par år och det saknades diverse saker,till våren så ska den se bättre ut i alla fall... <!-- </EdIndex> --></div>
Typplåten sitter kvar under sadeln och där står det att det är en 1248:a och enl hemsidan här så tillverkades den mellan 1968 och 1975 så jag antar att det är en 75:a eftersom fästet för svinglåset finns under sadeln.
Hur syns det på svingskyddet att den är tillverkad efter 1976?
Omlackad eller inte? Jag vet inte,tyvärr så saknas verktygsboxen och dom fästskruvarna är övermålade så detta tyder på ommålning å andra sidan så ser det inte så ut under sadeln dät typplåten sitter.
Oavsett så är årets mål att den ska fungera på ett bra sätt,när den köptes var motorn isärtagen och hadde vart så i ett par år och det saknades diverse saker,till våren så ska den se bättre ut i alla fall... <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svingskyddet hade båda fästhålen ovan svingarmen från -76. Men å andra sidan så kan 1248 ha tillverkats en bit in på 1976 och/eller svingen fått fästen för skyddet på ovansidan redan under 1975.
Jag skulle säga att du har en 75:as 1248. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag skulle säga att du har en 75:as 1248. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson