Årsmodell på Compact

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Pars

Årsmodell på Compact

Inlägg av Pars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har skaffat en Compact och undrar nu om det är möjligt att konstatera vilken årsmodell det är.Ramnummret börjar på 74,är detta årsmodellen?? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du en bild att skicka så kan jag kanske se vilken årmodell det är.

Ramnummer på modeller efter 1963 visar inte tillverkningsåret tyvärr. Så det gäller inte Compacterna. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pars

Inlägg av Pars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
Här är en bild på moppen i fråga... <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den är tillverkad efter -75 i varje fall, det ser man på svinglåset <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis! Visst är den omlackad, eller?
Annars fanns det fanns kristallblåmetallic Compact som tillverkades mellan 1978-80. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg på svingskyddet att den är tillverkad efter 1976. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pars

Inlägg av Pars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för er input.

Typplåten sitter kvar under sadeln och där står det att det är en 1248:a och enl hemsidan här så tillverkades den mellan 1968 och 1975 så jag antar att det är en 75:a eftersom fästet för svinglåset finns under sadeln.
Hur syns det på svingskyddet att den är tillverkad efter 1976?
Omlackad eller inte? Jag vet inte,tyvärr så saknas verktygsboxen och dom fästskruvarna är övermålade så detta tyder på ommålning å andra sidan så ser det inte så ut under sadeln dät typplåten sitter.
Oavsett så är årets mål att den ska fungera på ett bra sätt,när den köptes var motorn isärtagen och hadde vart så i ett par år och det saknades diverse saker,till våren så ska den se bättre ut i alla fall... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svingskyddet hade båda fästhålen ovan svingarmen från -76. Men å andra sidan så kan 1248 ha tillverkats en bit in på 1976 och/eller svingen fått fästen för skyddet på ovansidan redan under 1975.
Jag skulle säga att du har en 75:as 1248. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
elbjorn

Inlägg av elbjorn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har för mig att möjligheten att låsa bakhjulet kom även 1975 som din moped har. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1248 tillverkades från 68 ända fram till 80

En till sak är att baklampan byttes ut och flyttades "upp" 76 och framåt <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar