Lite tungt låter det som. Jag har samma setup men med Sachs-Jamarcol som inte är så passivt som Zundapp-Jamarkcol. Jag kör med 17-38, men även det känns lite tungt ibland.
Har likadant på min ,orkar med sig bra tycker jag. Har kokusantändning , crossluftfilter, sachsjamarcol med hemgjord insats (perforerat rör med dämpull runt) och urfilad 6,25 topp. (kanske putsade avgasporten en mm med..) Varvar drygt 10000 på 5an
Eller så byter vi drev med varandra
Jag får ditt 17 så kan du ta mitt 16.
Kör samma setup fast med Kokusan och Portugalpipa och behöver gå upp till 17.
Hur fort går den med den drevningen?
Körde ett rally idag och skulle kunna dreva betydligt mer. Ett 17 skall på fram men frågan är om man måste ha ett bakdrev oxo. Den gör 90 nu och jag vill har 3siffrigt
Hur fort går den med den drevningen?
Körde ett rally idag och skulle kunna dreva betydligt mer. Ett 17 skall på fram men frågan är om man måste ha ett bakdrev oxo. Den gör 90 nu och jag vill har 3siffrigt
Jag kör 4-växlad motor på min KS, 17-36 drevning, 2.75-17 däck bak, orörd Athena 66cc och Mikuni 20, billig jamarcol pipa typ standard utseende och lågt ljud.
Den gör på plan mark 99, 3 km/h enligt gps:n.
Ska testa med 34 bak och se om man kan klämma 100 vallen kanske om man ha tur
jonTe-Zündapp skrev:Hur fort går den med den drevningen?
Jag har ingen GPS så vet inte hur fort den går, torde vara 3-siffrigt, säkert någon annan här som har samma drevning på 5-vxl och har mätt topphast.
Nu är nästa fix med moppen att ta itu med gaffeln....har slutat att fjädra så ingen rolig upplevelse att köra över potthål och tjälskador ofjädrad runt 100 knutar.....