Ställbara munstycken
Ställbara munstycken
Som relativ"nybörjare"inom mpoedvärlden så undrar jag: Vilket ställbart munstycke ska man inhandla till Bing 15 till en ILO G50? Finns det olika kvaliteter? Olika längder? Eller ska man strunta i ställbart och köra med ett fast? Tips emottages!
Det skulle väl vara möjligt men i praktiken går moppen sämre om du kommer över på den magra sidan och då ställer man upp munstycket så att den går som bäst men visst kan man väl ligga nära gränsen till magert.ughla skrev:Kan mopeden ta skada av dessa, jag tänker att man ställer den snålt så att den får sämre smörjning i motorn?
Skulle tro att de flesta kör för fett med sitt ställbara och att det är lättare att köra för snålt med fasta munstycken.
Det är nog den högre förbränningstemperaturen som orsakar skadorna, skillnaden i mängden smörjande/kylande bränsle som kommer in i cylindern är kanske inte så väldigt stor.
min bing 15 ville ha rätt stort munstycke. max jag hade på alkylatbensin. och på 95 mackbensin större än jag hade. så för mig fick det lov att bli ställbart.
nu har jag gått tillbaka till alkylatbensin i den. men jag kommer inte ihåg om jag har ställbara munstycket kvar i den eller om jag böt.
behovet av stort munstycke tyder på att förgasaren är i största laget.
norscands lilla (dia 55mm) cigarrljudämpare kan vara en av bovarna.
erlan
nu har jag gått tillbaka till alkylatbensin i den. men jag kommer inte ihåg om jag har ställbara munstycket kvar i den eller om jag böt.
behovet av stort munstycke tyder på att förgasaren är i största laget.
norscands lilla (dia 55mm) cigarrljudämpare kan vara en av bovarna.
erlan