Arosmarknaden i Västerås i helgen.

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
Användarens profilbild
bryggaren

Arosmarknaden i Västerås i helgen.

Inlägg av bryggaren »

cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

KOMMER !!
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Jag ska dit och kränga lite överblivna bildelar m.m.
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Braxmatte skrev:Jag ska dit och kränga lite överblivna bildelar m.m.
Ordförande :roll: :thumb: Bra val !!
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

06:30 står vi där och dreglar på alla säljarekipage som rullar in på morgonen, :D
dom vill verkligen bli av med grejjerna.

Det känns faktiskt iskallt numera att glo på proffssäljarnas banankartonger som dom haft med sig dom senaste 10 åren med samma jättedyra sopor i. :?
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

Kom till mig, jag rear allt! 8)

En gul 142-73 med ett fult gammalt hästsläp "eldjarn" efter.
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

håller på och lastar lite skrot
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

musköchrister skrev:håller på och lastar lite skrot
Ta med en fin tank och limpa till mig tack :lol:
Användarens profilbild
mopedus

Inlägg av mopedus »

I stort sett bara sopor på den marknaden. Första gången jag åkte dit och tror nog det blir sista också. Dåligt med moppegrejer av värde tycke jag.

Inköp: Tändningsnyckel till Zundapp. Rund VDO hastighetsmätare. Vingmuttrar och kupolmuttrar. Broms/växelgummin.
En framgaffel med lyktkåpa o skärm till Clipper. Köptes endast för tutan och emblemet.

Tror folk som säljer otestade tutor för typ 80-100:- att man får grejerna sålda?
Eller får man de?
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

Polarn (BOATTOWN) här på forumet och jag var nere tidigt och första fyndet var en NOS pakethållare till en 2000, 50 kr ville säljaren ha, jag prutade inte ens .nästa fynd en pakethållare till en 2000 säljaren ville ha 200 kr för dyrt sa jag så det blev 2 st hos honom för en 100 lapp.nästa fynd kylarlock till A forden 180kr nytt i påse.sedan blev det ett rockn roll kit på kassettband 4 band 80 kr i nyskick perfa i nån av raggarbilarna .Blev väl även ett stimm med korvar så klart blev tagen på bar gärning av wiklund och turbouffe i korvkön att man blir avslöjad jämnt.
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

cobra karlsson skrev:Polarn (BOATTOWN) här på forumet och jag var nere tidigt och första fyndet var en NOS pakethållare till en 2000, 50 kr ville säljaren ha, jag prutade inte ens .nästa fynd en pakethållare till en 2000 säljaren ville ha 200 kr för dyrt sa jag så det blev 2 st hos honom för en 100 lapp.nästa fynd kylarlock till A forden 180kr nytt i påse.sedan blev det ett rockn roll kit på kassettband 4 band 80 kr i nyskick perfa i nån av raggarbilarna .Blev väl även ett stimm med korvar så klart blev tagen på bar gärning av wiklund och turbouffe i korvkön att man blir avslöjad jämnt.
Korvarna var det strykande åtgång på...
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

En "komplett" 3 vxl sachsmotor. 250kr. Lite skönhetsfel, men frisk vev, komplett växellåda med kick, komplett växelmekanism, komplett koppling. Växelkåpa lite dåligt skick, men kanske räddningsbar. Fick med en cylinder som smakat för mycket borr! Saknade magnetkåpa och en brytarspets. Tyckte det var värt det! :wink:

Blocket var dock sprucket vid ena pinnbultsfästet, så jag köpte ett extrablock med låda i för 100kr. Jag TROR jag köpte den av Bryggaren? Var bredvid Braxmatte så.

Missade även ett dubbelnocksnav! :( Såg den i början av marknaden, 350kr. Tänkte återkomma när jag gått en hel runda, men den blev såld minuten före jag kom tillbaka! :evil:
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

ganska nöjd,sålde bra.men handlade bara för 50:-. stannade i bro vid mcdonalds,handlade och satte mej i bilen och åt.stannar en pickis med släp bakom och går ut och tittar,när jag ätit klart och startar kommer han springande.jag tar flaka ramen för 2500:- är det ok?. visst bara att lasta av och åka vidare lite nöjdare
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

musköchrister skrev:ganska nöjd,sålde bra.men handlade bara för 50:-. stannade i bro vid mcdonalds,handlade och satte mej i bilen och åt.stannar en pickis med släp bakom och går ut och tittar,när jag ätit klart och startar kommer han springande.jag tar flaka ramen för 2500:- är det ok?. visst bara att lasta av och åka vidare lite nöjdare
:lol: :lol:
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

Rexxy skrev:En "komplett" 3 vxl sachsmotor. 250kr. Lite skönhetsfel, men frisk vev, komplett växellåda med kick, komplett växelmekanism, komplett koppling. Växelkåpa lite dåligt skick, men kanske räddningsbar. Fick med en cylinder som smakat för mycket borr! Saknade magnetkåpa och en brytarspets. Tyckte det var värt det! :wink:

Blocket var dock sprucket vid ena pinnbultsfästet, så jag köpte ett extrablock med låda i för 100kr. Jag TROR jag köpte den av Bryggaren? Var bredvid Braxmatte så.

Missade även ett dubbelnocksnav! :( Såg den i början av marknaden, 350kr. Tänkte återkomma när jag gått en hel runda, men den blev såld minuten före jag kom tillbaka! :evil:
Jag sa ju att jag hade rea... 8)
Och tutor sålde jag för mellan 20-40:- st, styren för 40:- osv. Sålde nog grejer till alla som visade något intresse, vinst ibland förlust ibland, men så ska det ju var så även jag nöjd. Som sagt, en del verkar tro att det går att köpa nya grejer för en spottstyver, kom tillbaka till jorden. Sådant händer inte varje gång (läs "marknad").
Skriv svar